کد خبر: 9723
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
خانواده

با تآمل در آیات قرآن کریم به عنوان برترین نسخه زندگی و عالی‌ترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیّبه، به آیات متعددی برمی‌خوریم که این مهم را متذکر می شود

به گزارش پیام خانواده  اهمیت نهاد مقدس خانواده و جایگاه و چگونگی روابط زوجین بعنوان ارکان اصلی آن در دین مبین اسلام بدان حد است که در قوانین شریعت, تعادل بین روابط اعضای خانواده, ویژگی‌های ارتباطات تربیتی, وراثتی و اجتماعی و فرهنگی با ذکر جزئیات مورد توجه قرار گرفته است که البته این دقت برای حفظ کانون خانواده و نهایت رشد انسان است.
با تآمل در آیات قرآن کریم به عنوان برترین نسخه زندگی و عالی‌ترین راهنمای بشر برای دستیابی به حیات طیّبه، به آیات متعددی برمی‌خوریم که این مهم را متذکر می شود.
بخشی عظیم از این آیات را به تنظیم و تعدیل روابط اعضای خانواده، حقوق و وظایف همسران و فرزندان اختصاص داده است. رجوع به این آیات الهی می‌تواند انسان را برای دستیابی به بهترین راهکارها در تحکیم خانواده هدایت کند. برخی از سُوَر قرآن به صورت خاص مسایل خانواده را بیان می‌کنند؛ مانند سوره‌های نساء، انسان، تحریم، طلاق و ... . اهداف خانواده و اقتضای تأسیس آن ایجاب می‌کند که پایه‌گذاران آن یعنی زن و شوهر، در تحکیم و پایداری این بنا، نهایت سعی خود را بکنند و با همان انگیزه که بر تشکیل آن اقدام کردند، بر دوام آن اصرار ورزند تا وحدت و پویایی این نهاد مقدّس تا پایان حفظ شود.
بعنوان تیمن و تبرک بحث اشاره میشود آنجا که در سوره روم، آیه 21میفرماید:«وعاشروهنّ بالمعروف ...» اهمیت معاشرت نیکو و معروف در روابط زناشویی مورد تاکید قرار گرفته که تعریف دقیق معاشرت و معروف در این روابط دنیایی از مباحث روانشناسی را در خود جای داده است که می‌تواند نظر متقن و مبنایی در ارائه راهکارهای مشاوره زوجین باشد.

محسن محمد کریمی کارشناس بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه قرآن کریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =