روابط

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به عمان، گفت: روابط سیاسی و تجاری میان کشور ایران و عمان وجود دارد از این رو، این سطح از روابط برای هیچ کدام از دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

به گزارش پیام خانواده  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به عمان ضمن تسلیت و تبریک شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده وی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای این شهید علو درجات را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم. بدون تردید در این جنایت دست استکبار جهانی و کسانی که از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند دیده می‌شود که به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.

وی افزود: بر پیگیری جدی این جنایت از سوی مسئولان امنیتی تاکید دارم و تردید ندارم انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر با دعوت سلطان عمان انجام می‌شود، گفت: روابط خوبی میان ما و کشور عمان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه وجود دارد. روابط سیاسی و تجاری میان کشور ایران و عمان وجود دارد از این رو، این سطح از روابط برای هیچ کدام از دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

رئیسی با بیان اینکه روابط تجاری میان دو کشور حتماً می‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم. در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم‌نامه هایی میان دو کشور به امضا خواهد رسید و به دنبال آن اجراییات پیگیری خواهد شد.

رییس‌جمهور افزود: این سفر در راستای توسعه سیاست همسایگی میان ما و کشورهای همسایه بسیار اهمیت دارد و روابط دوجانبه و توسعه آن در این مذاکرات مورد بحث است و روابط منطقه‌ای مورد گفتگو خواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: نکته محوری در منطقه آن است که همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می‌تواند امنیت ساز باشد و حتماً حضور نیروهای خارجی و بیگانه در این منطقه به هیچ وجه امنیت ساز نیست و می‌توان. امنیت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مواضع و نکات مشترکی میان ما و عمان وجود دارد که در این گفتگوها حتماً پیرامون آنها بحث خواهد شد، بیان داشت: امیدوار هستیم سیاست‌های دولت برای ارتباط با کشورهای دوست و همسایه توسعه پیدا کند و گامی در جهت روابط خوب با همسایگان باشد و استمرار داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =