تهام فرهنگی

پیام خانواده- مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: القائات نادرست و تهاجم فرهنگی باعث شده تا دختران و زنان، مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیر عقلانی بدانند.  

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: القائات نادرست و تهاجم فرهنگی باعث شده تا دختران و زنان، مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیر عقلانی بدانند.  

به گزارش پیام خانواده  از مهر عاطفه سعید نژاد با اشاره بر جایگاه مادری گفت: در حال حاضر جایگاه مادر مورد احترام دیگران است اما متأسفانه گفتمان دیگری در حال رشد است که انتخاب مادری برای دختران جامعه ما یک انتخاب نادرست و غیر عقلانی می‌داند.

وی با بیان اینکه فضای جامعه به شکلی است که دختران جامعه ما مادر شدن را یک انتخاب غیر عقلانی می‌دانند، عنوان کرد: کاهش نرخ باروری، پیری جمعیت، افزایش سن ازدواج، انتخاب تجرد، رشد تقاضای نیروی کار برای زنان، باعث شده تا دختران و زنان و حتی برخی از مادران را به این سمت حرکت کنند و مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیر عقلانی بدانند.

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی این گونه القائات را از هجمه دشمنان دانست و تصریح کرد: باید در جامعه بررسی شود که گفتمان رقیب به چه نکاتی دست گذاشته و چگونه ذهن ما را به سمت اندیشه‌های غیر عقلانی خود همراه می‌کند.

سعید نژآد ابراز داشت: گذاره‌های موجود باعث شده تا ذهن زنان و دختران ما را به سمتی غلط کشانده شود و برخی القائات نادرست در ذهن زنان و فضای جامعه شکل بگیرد. به عنوان مثال شاهد هستیم که در فضای جامعه، زن موفق به عنوان زن کارآفرین القا شده است.

وی افزود: به علاوه ازدواج در جوانی و نوجوانی به معنی کودک همسری القا و تعبیر شده است. یکی دیگر از تأثیرات فرهنگی اثر گذار بر جامعه نیز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر است که بی وفایی فرزند و بی حاصل بودن زحمات و تلاش‌های مادر نیز ناشی از همین نگاه است.

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه القائات غلط موجود در جامعه نقش مادری را کم رنگ جلوه می‌دهد، تاکید کرد: برخی تفکرات موجود در جامعه مبنی بر این است که زن باید دارای درآمدی مستقل و کارآمد باشد یا مادری یعنی نابودی تدریجی جسم و روان مادر همه و همه مادری را نشانه گرفتند تا این جایگاه آن را از بین ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =