آیت الله رئیسی

آیت الله رئیسی در نشست خبری با نخست وزیر عراق، گفت: موضع دو کشور نسبت به مسئله فلسطین مشترک است، این مواضع را بررسی کردیم و معتقدیم هر چه سریع تر باید بمباران ، نسل کشی و کودک کشی در غزه متوقف شود و آتش بس اجرایی شود.

به گزارش پیام خانواده   آیت الله رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر عراق گفت: روابط ایران و عراق روز به روز در حال ارتقا است، در حوزه مسائل امنیتی از مهم‌ترین نکاتی که در این مدت با مدیریت آقای نخست‌وزیر انجام شده، اجرای قرارداد امنیتی بین دو کشور به ویژه در منطقه اقلیم کردستان عراق است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که قرارداد امنیتی بین ایران و عراق به صورت کامل اجرا شود و با همت ایشان که مورد تقدیر ما نیز هست در جهت خلع سلاح کامل معاندان و ضدانقلاب گام‌های خوبی برداشته شده است. از خلع سلاح منافقین و ضد انقلاب توسط کشور عراق تشکر می کنم.

رئیس جمهور تاکید کرد: توسعه روابط تجاری بین دو کشور به ویژه شهرک‌های صنعتی نزدیک مرز در جهت تولید از گام‌هایی است که برداشته شده است. از تلاش آقای سودانی و دولت عراق برای خط ریلی شلمچه به بصره که یکی از کریدورهای مهم برای دو کشور است تشکر می‌کنم.

موضع مشترک ایران و عراق: بمباران غزه متوقف و آتش‌بس برقرار شود

رئیسی عنوان کرد: موضع دو کشور نسبت به مسئله و مظلومیت مردم فلسطین مشترک است، مواضع مشترک دو کشور را بررسی کردیم و معتقدیم هر چه سریع تر باید بمباران ، نسل کشی و کودک کشی در غزه متوقف شود و آتش بس اجرایی شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکایی به رژیم صهیونیستی، گفت: کمک های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکایی به رژیم صهیونیستی آنان را برای کشتار مردم غزه جسورتر می‌کند.

وی افزود: آمریکا ادعا می‌کند که به دنبال کمک به غزه و برقراری آتش‌بس است اما آنچه در عمل می‌بینیم وتوی قطعنامه‌های سازمان ملل در جهت باز کردن دست رژیم صهیونیستی برای قتل و کشتار است.

رئیسی با تاکید بر اینکه مسئول جنایات اخیر آمریکا است، گفت: جنایات اخیر در غزه را به حساب آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می‌گذاریم. معتقدیم تمامی حامیان رژیم صهیونیستی در این جنایت شریک هستند.

وی افزود: حقیقت آن است که بعد از مجاهدت و ایستادگی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و شکستی که به این رژیم وارد کرد، رژیم صهیونیستی فرو ریخته است.

رژیم صهیونیستی فروریخته است

رئیس جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی فروریخته و آمریکایی ها می خواهند آن را سر پا نگه دارند ، این شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت نمی تواند جبران کند.

رئیسی ادامه داد: امروز برآورد همه جهان این است که ملت فلسطین پیروز است و کشتن زن و کودک و ویران کردن خانه های مردم غزه یک پیروزی برای رژیم تلقی نمی شود، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی با جنایت علیه بشریت و نسل کشی جبران نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی، در سطح کشورهای منطقه و بین الملل برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم و مقتدر غزه انجام شود، همکاری کرده و حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز کشورهای اسلامی، منطقه و جهان آنهایی که به خدا معتقدند در مقابل خدا، آنهایی که به وجدان بشری معتقدند به وجدان، آنهایی که به تاریخ اعتقاد دارند در مقابل تاریخ، نمی‌توانند نسبت به سکوتشان در مقابل این جنایت‌ها پاسخگو باشند، بنابراین ما هر گونه اقدامی که در سطح کشورهای اسلامی و منطقه و بین المللی در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و هیات حاکمه امریکا برای قتل و کشتار مردم مظلوم و بی گناه و مقتدر غزه انجام شود، همکاری کرده و حمایت می کنیم.

رئیسی در پایان از حضور نخست وزیر عراق و بیان مواضع خوبشان در مساله فلسطین قدردانی و اظهار امیدواری کرد که راه برای همکاری دیگر کشورها هموار شود تا بتوانیم مجموعه اقدامات را در جهت بازدارندگی رژیم صهیونیستی از این جنایات انجام بدهیم.

طوفان‌الاقصی زاییده جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در این نشست گفت: سفر من به تهران برای تاکید بر تعمق روابط ایران و عراق است. مهم‌ترین مسئله گفتگوی ما با آقای رئیسی بحث فلسطین و کشتاری که علیه مردم فلسطین درحال انجام است، بود.

السودانی گفت: بر موضع ثابت و اصولی عراق درباره مساله فلسطین و حق این کشور برای دستیابی به آزادی و تشکیل کشور مستقل با پایتختی قدس شریف تاکید داریم

وی افزود: همه ما می‌دانیم که بحران اخیر در فلسطین نتیجه سیاست های جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بوده است.

نخست وزیر عراق گفت: طوفان‌الاقصی زاییده سال‌ها سیاست‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است که با کشتار، کوچاندن اجباری، سیاست شهرک‌سازی غیرقانونی و هتک حرمت به مسجد الاقصی شکل گرفته است.

السودانی با اشاره به اینکه مردم غزه در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: طی سالیان سال مردم غزه در زندانی بزرگ قرار گرفته‌اند درحالی که کشورهای جهان هیچ اقدامی برای آن انجام نمی‌دهند. جامعه بین‌الملل در انجام تعهدات خود نسبت به غزه ناکام بوده است.

کنایه السودانی به بلینکن: تصمیم در خصوص عدم گسترش جنگ در منطقه دست افرادی است که در غزه جنایت می‌کنند

نخست وزیر عراق گفت: کسانی که خواهان عدم توسعه جنگ در منطقه هستند باید به رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن جنایت و کشتار سازمان‌یافته مردم غزه فشار وارد کنند.

وی افزود: تصمیم درباره اینکه منطقه به یک جنگ گسترده کشیده نشود در دست طرف‌هایی است که این تجاوزات را علیه ملت ما در غزه مرتکب می‌شود.

السودانی با اشاره به یانکه ایران و عراق به دنبال هماهنگ‌سازی مواضع خود برای حل بحران غزه هستند، گفت: ایران و عراق به دنبال هماهنگ‌سازی مواضع خود و فشار بر کشورهای تاثیرگذار به منظور توقف هر چه سریعتر بمباران غزه و کشتار مردم فلسطین هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =