فاطمه رازقی

روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: هر تصمیمی که در حاکمیت گرفته می‌شود در خانواده نقش مهمی دارد به‌خصوص در این زمینه آموزش‌وپرورش مسیر زندگی افراد و نوع نگاه افراد به جامعه را شکل می‌دهد.

به گزارش پیام خانواده  دکتر فاطمه سادات رازقی در سمینار علمی تأثیر کارکردهای تربیتی خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضمن تبریک ایام فرخنده ولادت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و با همکاری موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم  در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت افراد ابتدا در خانواده‌ها شکل می‌گیرد و این نقش مهم خانواده را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: انسان سرنوشت خودش را با انتخاب‌های خودش می‌سازد و هراندازه که انسان انتخاب‌های خوبی داشته باشد مسیر زندگی‌اش مناسب و صحیح است.

 رازقی ابراز داشت: در این مسیر افراد نیاز به راهنمایی دارند و باید با راهنمایی‌هایی که صورت می‌گیرد افراد انتخاب‌هایی درستی داشته باشند تا دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.

وی بیان داشت: رسانه‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و سینمایی در همه ابعاد نقش مهمی دارند و باید برنامه‌ریزی مناسبی در تهیه و تولید فیلم‌ها صورت بگیرد.

روان‌شناس و مشاور خانواده تصریح کرد: هر تصمیمی که در حاکمیت گرفته می‌شود در خانواده نقش مهمی دارد به‌خصوص در این زمینه آموزش‌وپرورش مسیر زندگی افراد و نوع نگاه افراد به جامعه را شکل می‌دهد.

وی در زمینه راه‌حل‌ها تاکید کرد: باید مسیرها و انتخاب‌های صحیحی را در طول زندگی در جلوی افراد بگذاریم تا بتوانند در مسیر زندگی انتخاب درستی داشته باشند چرا که نسل جدید با یک راه و مسیر اقناع و سیر نمی‌شود.

رازقی تصریح کرد: برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند به‌کارگیری نظرات کارشناسان هستیم که باید بیش از گذشته به آن‌ها توجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =