فرزندآوری

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: آمار تولیدمثل در ایران جز پایین‌ترین‌ها در جامعه جهانی است و این مهم ا بخش نامه محقق نمی شود.

به گزارش پیام خانواده، حجت الاسلام و المسلمین مهراب صادق‌نیا  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به اهمیت توجه به خانواده اظهار داشت: در مقطع کنونی به‌جای تمرکز روی صورت و چارچوب خانواده سنتی باید جان‌مایه و روح خانواده‌ای را که قرآن و اسلام روی آن تأکید کرده، به دست آورد و براساس آن روح خانواده مدرن را شکل داد که این روح از کالبد خانواده مدرن هم خارج نشود.
وی ادامه داد: بازسازی الگوی خانواده از نگاه اسلام به معنای دفاع از فرم خانواده سنتی نیست، از نگاه اسلام، ازدواج و خانواده یک امر کاملاً عرفی است، اما می‌توان روح و گوهری برای خانواده در آیات قرآن کریم دریافت کرد.
صادق‌نیا  تاکید کرد: خطای فاحشی که برخی در جوامع اسلامی مرتکب می‌شوند این است که ساختارهای سنتی از خانواده را به‌عنوان خانواده مذهبی ارائه می‌کنند و می‌خواهند این نگاه را در جوامع مدرن هم پیاده کنند که این امکان‌پذیر نیست.
وی افزود:  اگر خواهان استقرار خانواده از نگاه قرآن کریم هستیم، باید روحی از خانواده پیدا کنیم؛ روحی که در هر زمان و مکان چه سنتی و مدرن قابل‌بازسازی است و تلاش کنیم آن روح را در خانواده چه سنتی، چه محدود، چه متمرکز و چه غیرمتمرکز برقرار کنیم.

صادق‌نیا  به کاهش میزان موالید در کشور اشاره کرد و گفت: آمار تولیدمثل در ایران جز پایین‌ترین‌ها در جامعه جهانی است و این با بخش‌نامه و دستور اصلاح نمی‌شود در واقع مشکل این است که تغییر معنا و کارکرد خانواده در جامعه امروز ما به رسمیت شناخته نشده است انی در حالی است که آدم‌ها فطرتاً و اخلاقاً به خانواده تمایل دارند.
وی بیان داشت: خانواده محوری که توصیه بسیار درستی است، اقتضائاتی دارد که باید فراهم شود. معنای محوریت خانواده در جامعه سنتی و جامعه مدرن متفاوت است، افزایش کشش خانواده برای اعضایش به این معناست که اعضا که در خانواده احساس امنیت، آسایش و آرامش کنند و زمان بیشتری بخواهند در این خانواده سپری کنند. این معنای خانواده محوری است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =