هاکی روی یخ

رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: ما مدعی نیستیم که تیم بانوان ما بهترین جهان هستند اما کار بی‌نظیری در کاپ توسعه جهانی کردند و انتقادات به ما باید منصفانه باشد.

به گزارش پیام خانواده  کاوه صدقی در گفت‌گو با ایرنا در درباره برنزی شدن تیم ملی هاکی روی یخ زنان در مسابقات کاپ توسعه جهانی لهستان، اظهار داشت: این مسابقات برای کشورهایی است که به دنبال توسعه هاکی روی یخ هستند. در این مسابقات نماینده قاره آمریکای جنوبی و اروپا چون آرژانتین، کلمبیا و ایرلند حضور داشتند. ما هیچ وقت تیم ملی هاکی روی یخ نداشتیم و با وجود آنکه ۱۲۵ سال از تشکیل فدراسیون جهانی می‌گذرد اما تیم ملی هاکی روی یخ ایران ۳ سال است که ایجاد شده است.

وی افزود: توانستیم در این مدت در آسیا نایب قهرمان شویم و در کاپ توسعه جهانی هم ایرلند را دو بار ببریم. موضوع دیگر آنکه تنها رشته ورزشی در بخش زنان هستیم که پوشش تصویری داریم و منتقدان می توانند عملکرد ورزشکاران را بینند. بازیکنان ما سخت تلاش می‌کنند و برای اولین بار در این مسابقات شرکت کردند. نقد منتقدان هم باید منصفانه باشد به عنوان مثال یک زمانی تیم بسکتبال چهار سال پیش قهرمان آسیا می‌شود و در این دوره به قهرمانی نمی‌رسد و انتقاد نسبت به این تیم درست است اما زنان هاکی روی یخ ایران برای اولین بار در خارج از قاره آسیا در یک رویداد شرکت کردند و با این حال برابر کشورهای قوی پون کلمبیا، آرژانتین و ایرلند توانستند مبارزه کنند و به برنز برسند و حقیقتا به غیر از تحسین هرچه باشد غرض ورزی است.

رئیس انجمن هاکی روی یخ عنوان کرد: بازیکنان ما به کلمبیا یک بر صفر باختند و فاصله آنها با این تیم بسیار نزدیک بود. ملی‌پوشان ۲ بر یک برابر آرژانتین شکست خوردند اما ایرلند را در بازی اول ۶ بر ۲ شکست دادند و بار دوم نیز ۳ بر یک به برتری برابر این تیم دست یافتند. ادعا نکردیم تیم بانوان ما بهترین جهان هستند اما کار بی‌نظیری کردند و مسیر طولانی در پیش دارند. آن چیزی که اهمیت دارد هدف ما برای رسیدن به المپیک است که ما از چند راه می‌توانیم به سهمیه برسیم که حضور در مسابقات دویژن و انتخابی المپیک از مسیرهای دستیابی به سهمیه المپیک است.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا نقره قهرمانی آسیا را در سال آینده به طلا تبدیل کنیم. امیدوارم در بازی‌های زمستانی در چین به ۲ مدال در بخش زنان و مردان دست یابیم. همچنین در برنامه میان مدت به بازی‌های زمستانی عربستان فکر می‌کنیم و در برنامه بلند مدت به المپیک ۲۰۳۴ فکر می‌کنیم. ما تنها رشته ورزشی هستیم که در بخش زنان و مردان در چهار رده زیر ۱۰، ۱۴، ۱۸ و بزرگسال تیم‌های ملی و اردوی مستمر داریم.

صدقی گفت: بعد از ۲ سال، ۱۳ تیم در لیگ برتر و یک تیم روس در لیگ خود داریم و فکر نمی‌کنم در رشته‌های دیگر تیم خارجی داشته باشیم. حتی تیم نیروهای مسلح را داریم و این تیم برای هر رشته‌ای لازم است. همچنین حامیان مالی واقعی داریم و الان توانستیم حامی مالی دیگری را جذب کنیم که هزینه اعزام همه را می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =