ترامپ

پیام خانواده- رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفتگویی حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را اجتناب ناپذیر عنوان کرده است.

به گزارش پیام خانواده، به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در گفتگویی حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را اجتناب ناپذیر عنوان کرده است.

وقتی ترامپ با پرسشی در احتمال حضور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا در سال ۲۰۲۴ روبرو شد، او پاسخ داد: وضعیت طوری شده و کار به جایی رسیده که ما چاره‌ای جز این نداریم. فکر نمی‌کنیم چاره‌ای به جز چنین تصمیمی وجود داشته باشد و این شرم‌آور است.

دونالد ترامپ با بیان اینکه خروج آمریکا از افغانستان بزرگ‌ترین شرمساری تاریخ این کشور بوده است، گفت: وقتی که به افغانستان و اتفاقاتی که آنجا افتاد نگاه می‌کنید می‌بینید عده‌ای بدون دلیل کشته شدند و این شرم آور است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنین در ادامه ادعا کرد که والدین نظامیان آمریکا بدنبال گفتگو با او هستند و نمی‌خواهند که با جو بایدن صحبت کنند.

ترامپ همچنین دولت بایدن را یک دولت غیرفراگیر توصیف کرد که باعث بی اعتباری آمریکا شده است.

اظهارات ترامپ درحالی منتشر می‌شود که بایدن قبل از او از سیاست‌های دولت ترامپ در افغانستان انتقاد کرده و گفته بود: ترامپ طالبان را در قدرتمندترین حالت نظامی خود از سال ۲۰۰۱ تاکنون رها کرد.

ترامپ پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود مذاکره با گروه طالبان را آغاز کرده بود و با این گروه برای کاهش نیروهای آمریکایی و خارجی در افغانستان به توافق رسیده بود. در مقابل طالبان توافق کرده بود که نگذارد گروه‌هایی مانند القاعده در خاک افغانستان فعالیت کنند.

در چند هفته اخیر بسیاری از سیاستمداران آمریکایی از نحوه عملکرد بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان انتقاد کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =