کد خبر: 4187
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
محمدجواد اصغری

پیام خانواده - رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به تشریح فعالیت‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان پرداخت و 340 هزار تماس با این مرکز در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش پیام خانواده، حجت‌الاسلام محمدجواد اصغری رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به بیان فعالیت‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: به دلیل بالا بودن حجم کار و تقاضاهای مردمی در خصوص پرسش‌های دینی، تصمیم بر این شد تا ساعات پاسخگویی تلفنی را هر روز دو ساعت افزایش دهیم، لذا بدین ترتیب کارشناسان واحد تلفنی مرکز، به جای ۸ صبح تا ۸ شب، از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب پاسخگویی سوالات هموطنانمان بودند.

وی افزود: پاسخگویی آنلاین نیز به صورت ۲۴ ساعته فعال بود، این در صورتی است که در سایر ایام سال این واحد از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ به هموطنان خدمات ارائه می‌کند.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از ۳۴۰ هزار تماس تلفنی با این مرکز گرفته شد، تصریح کرد: از این میزان، مرکز توانسته است به ۱۵۵ هزار تماس پاسخ دهد و حدود ۴۶ درصد تماس ها بدلیل ترافیک بالا و کمبود نیرو متأسفانه امکان وصل به کارشناس را پیدا نکردند.

وی گفت: ماه مبارک رمضان نسبت به ماه گذشته با رشد ۵۰  درصدی تماس ها رو به رو بودیم و این در صورتی است که در ماه‌های قبل در همین مدت زمان، بیش از ۱۶۰ هزار تماس تلفنی با مرکز برقرار شده است.

حجت‌الاسلام اصغری همچنین از پاسخگویی به بیش از ۲۱ هزار پیامک و بیش از ۵ هزار تماس از طریق صندوق صوتی در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به ماه گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

وی در زمینه پاسخگویی آنلاین نیز گفت: مجموع درخواست گفتگوی زنده متنی از طریق سامانه پاسخگو حدود ۲۱۷ هزار مورد بود که کارشناسان ما تنها به حدود ۷۶ هزار گفتگو پاسخ دادند و ۶۵ درصد درخواست‌کنندگان امکان برقراری چت برایشان فراهم نشد و در بخش فضای مجازی نیز رشد ۱.۶ برابری را نسبت به ماه قبل از رمضان داشته‌ایم.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در بیان فعالیت‌های رسانه‌ای این مرکز تصریح کرد: با هماهنگی روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، گزارش خبری از فعالیت‌های مرکز از سوی صدا و سیمای مرکز قم تولید و در شبکه یک پخش شد که پس از آن شاهد استقبال چشمگیر مردم از خدمات مرکز بودیم به طوری که در روز بعد تعداد تماس‌ها به حدود دو برابر افزایش یافت.

وی افزود: در مصاحبه‌ای که با رادیو معارف صورت گرفت، شرح مفصلی از فعالیت‌های مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به سؤالات دینی خدمت عموم مردم ارائه شد.

حجت‌الاسلام اصغری همچنین به فعالیت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: غرفه این مرکز نیز در این نمایشگاه از ۱۱ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز به صورت مجازی حضور داشت و محصولات و خدمات خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

وی از ضبط و تولید ویدئوهای کوتاه خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید فطر بیش از بیست کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع احکام فطریه، توسط کارشناسان مربوطه ضبط و در قالب کلیپ در فضای مجازی منتشر شد.

رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در پایان ضمن تشکر از تلاش کارشناسان پاسخگوی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، از حمایت‌های ویژه حجت‌الاسلام واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» در انجام فعالیت‌های این مرکز در ماه رمضان قدردانی کرد و با توجه برخی اقدامات مشترک با معاونت فرهنگی و تبلیغی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، این برنامه را نمونه‌ای موفق از تعاملات درون سازمانی خواند و خواستار گسترش برنامه‌های هم‌افزا در حوزه پاسخگویی دینی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =