واکسیناسیون کشوری

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز رسمی تزریق واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در هفت استان کشور از امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت خبر داد و گفت: این واکسن‌ها در استان‌های خراسان، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام برای کودکان تزریق می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  حسین فرشیدی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از سند درمان رایگان کودکان زیر هفت سال که در ستاد برگزار شد، افزودد: واکسن پنوموکوک می تواند منافع اقتصادی زیادی برای کشور داشته باشد.

فرشیدی اظهارداشت: تزریق واکسن روتاویروس سالانه از بستری بیش از ۵۰ هزار کودک ناشی از عفونت‌های باکتری این بیماری جلوگیری می کند. این واکسن هزار و ۲۰۰ مرگ را کاهش می دهد زیرا روتاویروس شایعترین عامل اسهال منجر به بستری کودکان زیر یکسال است و ۵۰ درصد بستری را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به تامین واکسن روتاویروس از خارج، بر توان ایران در زمینه تولید داخلی این واکسن تاکید کرد و گفت: واکسن پنوموکوک نیز ارزش اقتصادی زیادی در حوزه سلامت دارد، و عمده کشورها از جمله کشورهای همسایه اقدام به تزریق آن می کنند.

به گفته فرشیدی، سال گذشته این واکسن ها بصورت آزمایشی در استانهای جنوبی برای کودکان تزریق شد و تا قبل از تابستان امسال همه شهرها درگیر این واکسیناسیون می شوند.

بیشتر بخوانید

سرخک و سرخجه در مرحله حذف قرار دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: واکسن تزریقی پنوموکوک در یک نوبت در سنین ۲ و ۴ ماهگی و ۱۲ سال و واکسن خوراکی روتاویروس در سه نوبت سنین ۲، ۴ و ۶ سالگی تزریق می شود. امروزه ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که تا قبل از سال دو هزار میلادی موفق به حذف کزاز در نوزادان شد و سالانه از مرگ ۷۵۰ هزار مرگ نوزاد جلوگیری کرد.

فرشیدی با بیان اینکه سرخک و سرخجه نیز در مرحله حذف قرار دارد، گفت: ایران با پوشش ۹۵ درصد واکسیناسیون الگوی خوب در میان کشورها است و در بیماری کرونا نیز با تامین واکسن با رکورد ۹ میلیون تزریق در یک روز داشتیم.

ایران جز ۳ کشور پیشرو منطقه در دستیابی به هدف حذف سرخک و سرخجه

معاون بهداشت برمشارکت مردم در امر پوشش واکسیناسیون به ویژه کرونا، تاکید و از سازمان جهانی بهداشت بر تامین واکسن های روتاویروس و پنوموکوک قدردانی کرد.

فرشیدی افزود: ایران جز سه کشور پیشرو منطقه در دستیابی به هدف حذف سرخک و سرخجه بوده و در سالیان گذشته بیش از ۱۵۰ هزار نفر به این بیماری ها مبتلا شده اند.

وی تاکید کرد: برنامه توسعه ایمن سازی و واکسیناسیون در ایران به ۴۰ سالگی رسیده است.


۲.۵ همت برای درمان کودکان زیر هفت سال

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز گفت: ۲.۵ همت برای درمان رایگان کودکان زیر هفت سال اختصاص یافته و با توجه به اینکه برخی بیمارستانها از لحاظ اقتصادی ممکن است در اجرای این طرح آسیب ببیند ، هر ۶ ماه یکبار هزینه های آنها از سوی بیمه کامل پرداخت می شود.

وی ادامه داد: سرطان های خون، پیوندها، بیماران اس ام ای ، کاشت حلزون ، متابولیک و بیماریهای مختص اطفال، مزمن ، فلج مغزی و غیره ۱۰۰ تحت پوشش صندوق بیماریهای خاص است و هزینه‌های بیماران در بخش دارویی و بستری پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: هزینه های توانبخشی بیماران فلج مغزی نیز از سوی بیمه پرداخت می شود و با سراسری شدن اجرای برنامه پزشکی خانواده حمایت بیمه سلامت گسترده تر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =