مرادی

پیام خانواده - پژوهشگر مطالعات اسلامی زنان گفت: شناخت زودهنگام آسیب‌ها موضوع مهمی است که در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها تأثیرگذار است.

دکتر نفیسه مرادی در گفتگو با پیام خانواده با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر نهاد خانواده اظهار داشت: در خانواده روابط افراد بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارد و بر روی کل نهاد خانواده تأثیر می‌گذارد و برای این‌که بتوانیم خانواده را به جایگاه اصلی خودشان بازگردانیم نیاز داریم تا شناخت بهتر و علاوه بر آن پیش‌بینی بهتری از افراد و خانواده‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: شناخت زودهنگام آسیب‌ها موضوع مهمی است که در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها تأثیرگذار است.

مرادی بیان داشت: به‌عنوان‌مثال در پدیده‌ ازدواج سفید این موضوع در دهه ۱۹۶۰ میلادی در اروپا رواج یافت و در دهه ۹۰ در کشورمان ظهور کرد به‌طوری‌که رهبر انقلاب نیز به این موضوع اشاره کردند و آن را سیاه‌ترین نوع ازدواج برشمردند.

وی تأکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما باید نشانه‌گذاری و آینده‌نگر خوبی درزمینهٔ آسیب‌های پیش روی جامعه و خانواده داشته باشیم.

پژوهشگر مطالعات اسلامی زنان ابراز داشت: در جامعه متأسفانه خانواده‌هایی شکل می‌گیرند که با اصل تشکیل خانواده منافات دارد.

وی به موضوع آزار زنان اشاره کرد و گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم که زنان آزارهایی که می‌بینند را در خانواده بیان کنند و این امکان برای بیان برای آن‌ها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =