کمیته امداد

مدیر خدمات تحصیلی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به حمایت 330 هزار علم‌آموز در سال 1401 گفت: کمک هزینه‌های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش این کمیته تعلق می‌گیرد.

به گزارش پیام خانواده امیرعلی فضلی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره جزئیات کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش اظهار داشت: کمک‌های تحصیلی کمیته امداد شامل کمک‌ هزینه‌های معیشتی، کمک خرج تحصیلی و اهدای لوازم‌التحریر است.

وی توضیح داد: برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی در آغاز سال به علم‌آموزان پرداخت می‌شود. به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۱، یکصد هزار لوازم‌التحریر در استان‌های مختلف سراسر کشور توزیع شد.

فضلی با بیان اینکه برخی از این اعتبارات هم در اواسط سال تحصیلی هزینه می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین حمایت‌های این کمیته برنامه‌ریزی‌های تحصیلی، برنامه‌های تقویتی و مشاوره به دانش‌آموزان و دانشجویان است.

مدیر خدمات تحصیلی کمیته امداد یادآور شد: امسال هم به ۳۳۰ هزار مخاطب تحصیلی ارائه خدمات شده و برای دانش‌آموزان تحت پوشش کلاس و دوره‌های آموزشی برگزار شده است؛ این جمعیت با مشاوره و برنامه‌ریزی‌های تحصیلی برای انتخاب رشته در کنکور نیز حمایت می‌شوند.

وی افزود: در واقع انتخاب رشته رایگان توسط متخصصان مربوطه، وام و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان (تحت پوشش) دانشگاه‌های دولتی و کمک هزینه شهریه و وام مازاد بر شهریه (یعنی وام شهریه صندوق رفاه) به دانشجویان شهریه‌پرداز از جمله خدمات این مجموعه حمایتی به شمار می‌رود.

فضلی تاکید کرد: این جمعیت «تا زمانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته و تحصیل می‌کنند» توسط این نهاد حمایت می‌شوند؛ در صورت "ماندن پشت کنکور" نیز می‌توانند از خدمات حمایتی این مجموعه برخوردار شده و برای پذیرش در دانشگاه طی سال‌های آتی پشتیبانی شوند.

آیا برخورداری از حمایت‌های تحصیلی با محدودیت سنی روبه‌رو است؟

این مسئول همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر محدودیت سنی جهت برخورداری از این حمایت‌ها اظهار داشت: به طور معمول برای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش محدودیتی وجود نداشته و جمعیت در حال تحصیل از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند؛ اما برخی از مسائل نظیر «طولانی شدن زمان تحصیل» شرایط را متفاوت می‌کند. برای نمونه، دانشجوی شهریه‌پرداز دوره کارشناسی که ۱۲ ترمه شده باشد، با برخی محدودیت‌ها مواجه خواهد شد.

جزئیات شرایط برخورداری از کمک هزینه نخبگی

فضلی همچنین در خصوص کمک هزینه نخبگی نیز یادآور شد: دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه (دارای شاخص‌های نخبگی) از اعتبارات کمک هزینه نخبگی علاوه بر حمایت‌های معمول وام و کمک معیشت و... برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایرنا، برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان مددجوی تحت پوشش متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند. درخواست‌ متقاضیان در این سامانه به نشانی soha.emdad.ir بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی ذیل چتر حمایتی کمیته امداد قرار خواهد گرفت.

مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی نیز با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی https://emdad.ir/fa/soh در سامانه سها (soha.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ با هدف پشتیبانی از محرومان و توانمندسازی نیازمندان، پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور و کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال بنیان‌گذاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =