کد خبر: 887
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
چاوشیان

پیام خانواده - موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی قم موسوم به خاتم در یک سال گذشته ۴۰ نشست فرهنگی و اجتماعی مرتبط با زن و خانواده در این استان برگزار نموده‌است.

رییس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در گفتگو با خبرنگار پیام خانواده با اشاره ره به اینکه موسسه خاتم موسسه‌ای کاملا مردم‌نهاد است که سال گذشته به همت اساتید حوزه خانواده تاسیس شده است افزود: مرکز این موسسه در قم قرار دارد، ولی فعالیت آن بین‌المللی است و در کشور سوییس نیز دارای دفتر می‌باشد.

سید محمدحسین چاوشیان بیان کرد: ارتقاء دانش خانواده در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نهادینه‌سازی فرهنگ خانواده محوری در همه نهاد جامعه به‌ویژه در فضای مجازی از جمله اهداف تاسیس موسسه خاتم می‌باشد.

وی اضافه کرد: موسسه خاتم از بخش آموزش، پژوهش، ارتباطات بین‌الملل، مشارکت مردمی، دفاتر استانی و گروه‌های بین‌المللی تشکیل شده است.

چاوشیان با بیان این‌که دوره‌های مختلف دانش‌افزایی خانواده از سال گذشته به‌صورت حضوری و مجازی آغاز شده، گفت: دوره توانمندسازی بانوان با تمرکز بر آموزش بورس به زنان با همکاری معاونت زنان ریاست از آبان ماه جاری آغاز شده است.

وی افزود: در بخش پژوهش نیز سه سمینار تخصصی با عنوان «آسیب‌شناسی مطالعات زنان در ایران»، «بررسی سن ازدواج و کودک همسری» و «خانواده و آسیب‌های اجتماعی» در یک سال گذشته برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: دپارتمان ارتباطات و بین‌الملل موسسه خاتم ارتباطات خوبی با مراکز اسلامی در اروپا برقرار نموده و تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه برگزاری دوره‌های خانواده، دانش‌افزایی و تربیت مربی امضا شده است.

رییس موسسه خاتم قم ادامه داد: در داخل کشور نیز تفاهم‌نامه همکاری این موسسه با سازمان‌هایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بسیج جامعه پزشکی سپاه، جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی، دانشگاه صنعتی شریف و ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا نموده است.

وی گفت: گروه‌های علمی موسسه خاتم با پنج استاد فعال در حوزه و دانشگاه اداره می‌شود و شامل «خانواده، تربیت و جنسیت»، «خانواده، رسانه و ارتباطات»، «خانواده، فقه و حقوق»، «خانواده، قرآن و معنویت» و «خانواده، ادیان و ملل» می‌باشد.

وی افزود: در این گروه‌های علمی با فضای هم‌اندیشی شده طی یک سال ۴۰ نشست علمی با موضوع‌هایی از جمله ازدواج سفید، فضای مجازی، کرونا، زنان و اعتیاد، فقه و اعتیاد برگزار شده است.

به گفته چاوشیان، نتیجه این نشست‌ها تاکنون تدوین چهار کتاب با موضوع «خانواده و مسائل نوپدید»، «اعتیاد زنان»، «خانواده و مدرنیته» و «جمکران همین حوالی» می‌باشد.

وی بیان کرد: دفاتر نمایندگی موسسه خاتم تاکنون در ۶ استان فارس، مازندران، تهران، البرز، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد تاسیس شده است و قصد داریم دفاتر نمایندگی را در استان‌های دیگر نیز دایر نماییم.

وی افزود: رونمایی از ۲ فیلم مستند با عنوان «دختر زاگرس» و «زندگی بدون نفس» نیز انجام شد.

رییس موسسه خاتم گفت: مجموعه گروه جهادی و محرومیت‌زدایی خاتم نیز زیرمجموعه موسسه خاتم است که با مشارکت طلاب تاکنون هفت مرحله اقلام بهداشتی و غذایی میان نیازمندان توزیع کرده و هم‌اکنون با استقرار در شهرک جمکران، کلاس‌های فرهنگی فرزندپروری، پیشگیری از اعتیاد و خودکشی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =