تسهیلات مشاغل خانگی

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌های متقاضیان مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده است که ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش پیام خانواده  «آزیتا همتیان» روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح‌های مشاغل خانگی به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال شده است که در نوبت پرداخت هستند.

وی ادامه داد: یک وقفه کوتاهی به‌خاطر منفی بودن تراز منابع و مصارف بانک‌های عامل صورت‌گرفته بود که امیدواریم با پرداخت تسهیلات شاهد جذب تسهیلات مشاغل باشیم.

به گفته وی، امسال سه هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی است که با نرخ بهره پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مصوبه‌های دومین جلسه ستاد ملی مشاغل خانگی در دولت سیزدهم گفت: در این جلسه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، دستگاه‌های عضو ستاد گزارش‌های عملکردی را ارائه کردند و پیشنهادهای خوبی ارائه شد.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حدود ۱۲ مصوبه در این جلسه به تصویب رسید که مهم‌ترین آنها تأکید بر پرداخت تسهیلات و اضافه‌شدن رشته‌های جدید مشاغل خانگی بود.

وی با بیان اینکه تسهیلگری صدور مجوزها در دولت سیزدهم سرعت بخشیده شد گفت: از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تاکنون نزدیک به ۱۳۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

همتیان عنوان کرد: از ابتدای امسال تا اول آبان‌ماه ۷۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مجوز رشته‌های مشاغل خانگی به‌صورت برخط و ثبت محور صادر می‌شود گفت: حدود ۱۰۰ رشته جدید به این مشاغل اضافه شده است تا به‌سرعت مجوزها صادر می‌شود.

رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد با همراهی بانک‌ها و مساعدت دولت در حوزه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، تا پایان امسال به تعهد ۳۰۰ هزار شغلی در این حوزه دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =