رئیس جمهور عراق

رئیس جمهور عراق ضمن حمایت از تشکیل کشور فلسطین گفت که قرار نیست انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق برگزار شود.

به گزارش پیام خانواده عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق شامگاه امروز سه‌شنبه در جریان حضور در نشست الجزایر تأکید کرد که این کشور از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کند.

شبکه خبری الفرات به نقل از رئیس جمهور عراق گزارش داد، بغداد مخالف تجاوزات رژیم صهیونیستی در فلسطین و حامی تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است و در نشست الجزایر بر این مسئله متمرکز خواهیم شد.

وی همچنین گفت که قرار نیست انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق برگزار شود و بحران سیاسی در این کشور پایان یافته است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز به نقل از رئیس جمهور عراق گزارش داد، عراق به میانجیگیری بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ادامه می‌دهد و نشستها در این زمینه ادامه دارد، ولی نتیجه در دست آنان است.

رئیس‌جمهور عراق جمعه گذشته ضمن تاکید بر لزوم تقویت وحدت ملی در عراق، خاطرنشان کرد که تشکیل دولت جدید گامی اساسی در جهت عبور از بحران است.

رشید با تاکید بر اینکه «تشکیل دولت جدید گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌ها است»، بر لزوم «کسب حمایت برای برآورده‌کردن خواسته‌ها و مطالبات مرم عراق» تاکید کرد.

رئیس‌جمهور عراق در ادامه گفت: «وضعیت کنونی مستلزم تقویت وحدت ملی، غلبه بر مشکلات و تلاش برای برقراری ثبات در کشور و حفظ امنیت شهروندان است».

نمایندگان پارلمان عراق اخیرا در جلسه‌ای به دولت «محمد شیاع السودانی» رأی اعتماد دادند. در این جلسه رشید، «جنین پلاسخارت» رئیس هیأت سازمان ملل در عراق، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی و دیگر مسئولان عالی‌رتبه عراق حضور داشتند.

علاوه بر یران کشورهای عربی، هیأت‌های اعزامی سازمان ملل متحد در بغداد و دولت‌های آمریکا، آلمان و انگلیس نیز در پیام‌هایی از اعطای رأی اعتماد به دولت «محمد شیاع السودانی» استقبال کرده و تشکیل دولت جدید را به وی تبریک گفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =