برق

وزیر نیرو گفت: مطابق وعده‌ای که دادیم‌ نزدیک به ۱۳۷۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به بخش خانگی پرداخت شد.

به گزارش پیام خانواده  علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در تشریح فعالیت‌های یکساله دولت سیزدهم در حوزه برق اظهار داشت: شهریور سال 1400 ناترازی سنگینی در صنعت برق وجود داشت و احکام برنامه ششم توسعه در حوزه افزایش ظرفیت تولید برق محقق نشده بود. بر این مبنا برنامه‌ای برای جبران ناترازی برق تقدیم مجلس شد و جزئیات این برنامه را در کمیسیون اقتصادی بررسی کردیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی عملکرد وزارت نیرو در چارچوب برنامه تقدیمی سال گذشته به مجلس بررسی شد، گفت: عمده اقدامات در حوزه برق در دو بخش تقسیم‌بندی می‌شود. افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور بخش اول بود که ما برنامه‌ریزی کردیم و اقدامات ما حاکی از افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید نیروگاهی شامل نیروگاه های حرارتی و نیروهای تجدید پذیر و ارتقای توان است.

*مشارکت 42 درصد مردم در صرفه‌جویی برق

وی افزود: اقدام دوم مدیریت مصرف با در نظر گرفتن منطق اقتصادی بود، ما در بخش خانگی شاهد صرفه‌جویی 42 درصد از مشترکان این بخش بودیم.

محرابیان ضمن تشکر از همراهی مردم گفت: تشکر از مردم با پاداش صرفه‌جویی در دستور کار قرار گرفت و مطابق وعده‌ای که کردیم، نزدیک به ۱۳۷۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی به بخش خانگی پرداخت شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: احداث 6 هزار مگاوات نیروگاه و صرفه جویی مردم در بخش خانگی سبب شد تا انرژی بخش تولید و صنعت به خوبی تامین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =