جام‌جهانی

تیم فوتبال ولز توانست با برتری مقابل اوکراین پس از ۶۴ سال و به‌عنوان آخرین تیم اروپایی به جاجهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند. این تیم که در دو دوره اخیر جام ملت‌های اروپا درخشیده، امیدوار است این موفقیت خود را در تورنمنتی معتبرتر تکرار کند.

به گزارش پیام خانواده  تیم ملی فوتبال ولز یکشنبه شب توانست با نتیجه یک بر صفر بر اوکراین غلبه کند و به عنوان آخرین تیم از اروپا بلیط حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را به دست آورد. شاگردان رابرت پیج در گروه دوم این مسابقات با ایران، انگلیس و آمریکا همگروه هستند. برای آشنایی بیشتر با تیم‌های این گروه بر روی اینجا کلیک کنید.

اژدها پس ۶۴ سال به دنبال شگفتی سازی 

نخستین بازی رسمی این تیم در ۲۶ مارس ۱۸۷۶ میلادی  برابر تیم ملی فوتبال اسکاتلند برگزار شد، تیم ملی ولز در ۲ ژوئیه ۱۹۱۰ عضو فیفا و ۱۸ آوریل ۱۹۵۴ به عضویت یوفا درآمده است.

تیم ملی ولز به‌عنوان آخرین همگروهی ایران، با غلبه بر اوکراین، جواز صعود به جام جهانی را پیدا کرد تا به طلسم ۶۴ ساله پایان دهد. اولین و آخرین حضور ولز در جام‌جهانی، پیش از دوره فعلی به ۶ دهه پیش بر می‌گردد؛ جایی که این تیم با گل پله که آن زمان ۱۷ سال داشت، مغلوب برزیل شد تا از راهیابی به نیمه‌نهایی جام ۱۹۵۸ بازبماند.

ولز با تک ستاره‌های خود در دهه‌های اخیر نتوانسته در فوتبال اروپا خودی نشان دهد و جالب اینجاست که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، حضور در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرد و تا نیمه‌نهایی بالا آمد تا نشان دهد اگر وارد یک تورنمنت شود، می‌تواند تیم خطرناکی باشد. ولز در یورو ۲۰۲۰ نیز با ایتالیا، ترکیه و سوئیس همگروه شد که به رده دوم گروه دست یافت، اما در یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب دانمارک شد تا با این رقابت‌ها وداع کند.

حریف جدید ایران در جام‌جهانی را بیشتر بشناسید؛ یاران «بیل» در پی تاریخ‌سازی پس از ۶۴ سال

تیم فوتبال ولز در آخرین رنکینگ فیفا با ۱۵۸۸.۰۸ امتیاز در رتبه هجدهم قرار گرفته است. رابرت پیج ۴۷ ساله به طور موقت هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد.

اژدها در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی قاره اروپا در گروه E مسابقات با تیم‌های (بلژیک، جمهوری چک، استونی و بلاروس) همگروه بود. آن‌ها توانستند با کسب ۱۵ امتیاز ۴ برد، ۳ تساوی و یک باخت به عنوان تیم دوم پایین‌تر از بلژیک در رده دوم قرار گرفت تا شانس صعود را در پلی‌آف جست‌وجو کند. این تیم دو ماه پیش اتریش را شکست داده و به فینال پات اول صعودکرد ولی حمله نظامی روسیه به اوکراین و تعویق بازی این تیم با اسکاتلند باعث شد تا تعیین تیم صعود کننده از این پات به بعد از قرعه کشی موکول شود. اوکراین هفته گذشته از سد اسکاتلند گذشت تا یک‌شنبه شب برای صعود به جام جهانی با ولز دیدار کند؛ دیداری که یاران بیل با یک گل آن را پیروز شده و جشن صعود گرفتند.

حریف جدید ایران در جام‌جهانی را بیشتر بشناسید؛ یاران «بیل» در پی تاریخ‌سازی پس از ۶۴ سال

اژدهای فوتبال اروپا با بهره گیری از ستاره‌هایی که اکثر آنها در لیگ جزیره توپ می‌زنند به دنبال حضوری آبرومندانه در قطر خواهد بود. بهترین بازیکن تیم ملی ولز در مرحله مقدماتی جام‌جهانی گرت بیل ۳۲ ساله نام دارد. این بازیکن توانست در ۵ بازی با ۳ گل،۳ پاس گل نمره ۷.۵ را در کارنامه خود ثبت کند و نقش پررنگی در صعود تیم ملی کشورش به جام‌جهانی را داشته باشد. از دیگر بازیکنان تاثیرگذار این تیم می‌توان از آرون رمزی ۳۱ ساله، هافبک باشگاه یوونتوس ایتالیا، بن دیویس ۲۹ ساله مدافع باشگاه تاتنهام انگلیس،  دنیل جیمز ۲۴ ساله هافبک باشگاه لیدز یونایتد انگلیس و وین هنسی ۳۵ ساله دروازبان باشگاه برنلی انگلیس یاد کرد.

حریف جدید ایران در جام‌جهانی را بیشتر بشناسید؛ یاران «بیل» در پی تاریخ‌سازی پس از ۶۴ سال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =