به گزارش پایگاه خبری پیام خانواده؛ کمیسیون اروپا گوگل را به دلیل «سوءاستفاده از موقعیت مسلط» در بازار تبلیغات آنلاین ۲.۹۵ میلیارد یورو (حدود ۳.۵ میلیارد دلار) جریمه کرد.
به گفته کمیسیون، اقدامات ضد رقابتی گوگل هزینه تبلیغکنندگان و ناشران را افزایش داده و میتواند به گرانی برای مصرفکنندگان منجر شود.
گوگل باید ظرف ۶۰ روز برنامهای برای توقف این رویهها ارائه کند، در غیر این صورت احتمال اقدامات سختگیرانهتر از جمله فروش بخشهایی از کسبوکار تبلیغاتی مطرح است.