وزنه‌برداری

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ضمن عذرخواهی از مردم و خانواده معظم شهدا به دلیل مصاحبه با یک رسانه معاند گفت: چون دیدم در مورد وزنه‌برداری و ورزش کشور سیاه‌نمایی و به کشور خیانت می‌کنند، پاسخ (تماس را) دادم.

به گزارش پیام خانواده  علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: بابت مصاحبه با یکی از رسانه‌های خارج از ایران عذرخواهی می‌کنم. فکر کردم دوستانم از خارج از کشور تماس گرفته‌اند و پاسخ دادم و غافل‌گیر شدم. چون دیدم در مورد وزنه‌برداری و ورزش کشور سیاه‌نمایی و خیانت به کشور می‌کنند، پاسخی دادم. از مردم و خانواده معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم که از صحبت من با این شبکه مکدر شدند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص برخی انتقادات از روند اردوی تیم ملی گفت: در گذشته نیز مواردی در فضای مجازی درباره تغذیه انتشار پیدا کرد. علی هاشمی که آن تصاویر را منتشر کرده بود، خودش بهتر می‌داند آن زمان اردو تیم ملی وجود نداشت. آن غذا متعلق به پ‍رسنل فدراسیون بود. بحث حقوق ماهیانه که مطرح می‌شود قاعده و ضوابط دارد. برخی از فدراسیون‌ها اصلا پرداخت نمی‌کنند و ما نیز به وزنه‌بردارانی که در لیست اعزام هستند، پرداخت خواهیم کرد. قرار بود لیست ۱۰ نفره اعلام شود و ما هم پرداخت کنیم. من یک سوال از دوستان وزنه‌بردار دارم؛ آیا کسی که در اردو حضور ندارد باید حتما حقوق بگیرد؟ حقوق به کسی تعلق خواهد گرفت که در اردو حضور داشته باشد. وقتی کسی در اردو نیست چگونه باید دریافتی داشته باشد؟

مرادی در مورد این‌که سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرده ۳ میلیارد به فدراسیون وزنه‌برداری پرداخت شده نیز گفت: ما از اول سال اعزامی نداشتیم. این مساله به سال گذشته مربوط است. ۵۰درصد بودجه ما که امسال ظاهرا ۴ میلیارد شده را پرداخت کردند. نزدیک به ۲ میلیارد را دادند که تا برج ۶ است. من نمی‌توانم بریز و بپاش کنم. وزارت ورزش از اول سال تاکنون تنها ۱۰۰ میلیون داده، ۵۰۰ میلیون هم برای بدهی‌های مالیاتی قبل اقدام کردیم.

نمی‌خواهم با بدهی فدراسیون را تحویل دهم 

مرادی در ادامه صحبت‌های خود گفت: انتظار پرداخت حقوق به نفرات خارج از اردو درست نیست من به عنوان رییس فدراسیون باید بتوانم این رشته را جمع و جور کنم. دوستان توقع دارند زمانی که اردو نیستند هم دریافتی داشته باشند که نمی‌توانم. ضمن اینکه قبلاً وقتی اردو نبود شاید مبلغی را حتی به کادر فنی پرداخت می‌کردم. کسانی که ۱۰ میلیون می‌گیرند را نمی‌گویند. اسناد موجود است و بیشتر از این نمی‌خواهم صحبت کنم. اگر بخواهم با این بودجه فدراسیون را اداره کنم مانند برخی از روسا باید با بدهی کلان آن را تحویل دهم. 

وی گفت: برای اردوها اقدامات زیادی انجام شده است. در گذشته طور دیگری با اردوها برخورد می‌شد اما اکنون خیلی چیزها تغییر کرده است. خوابگاه‌ها مرتب شده، دو ماساژور برای جوانان و بزرگسالان داریم،‌ دو فیزیوتراپ داریم تا چند وقت دیگر هم اردوی بزرگسالان را در یکی از استان‌ها با آب و هوای خوب برگزار می‌کنیم. 

بودجه ناچیز است

مرادی اضافه کرد: برای برپایی یک اردو ایده‌ال به بودجه نیاز است. ما در حدود ۹ میلیارد تومان بودجه داریم اما  این رقم بایدت ۶۰ میلیارد تومان باشد. سال گذشته ۸۵ درصد بودجه را دریافت کردیم . این تنها مشکل ما نیست و خیلی از فدراسیون ها با آن درگیر هستند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در  جهت ارتقاء این موضوعات گام برمی‌دارند. محدودیت برای همه وجود دارد. 

برای برکناری برخواه چندبار به ما توصیه شد

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: محمدحسین برخواه خودش بهتر از هر کسی می‌داند که چند بار از سوی وزارت ورزش توصیه به برکناریش شد و من این کار را انجام ندادم و به صورت کامل از او حمایت کردم. منتقدان دیروز برخواه الان حامی او شدند. بهداد سلیمی که اعلام کرده بود تمرینات برخواه موجب آسیب دیدگی شده اکنون حامی او شده است. جای تعجب دارد که برخواه اینگونه صحبت می‌کند؛ او گفت کمبود داریم و ما نیز تغییراتی دادیم. برخواه قبل از المپیک نیز درخواست جدایی داشت اما ما حمایت کردیم. مربی تیم ملی می‌توانست تا رسیدن من ورزشکاران را نگه دارد اما نمی‌دانم چرا این کار را نکرد؟!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =