ناامنی غذایی

سازمان ملل متحد هشدار داد که 18 میلیون نفر در منطقه ساحل آفریقا با تهدید ناامنی غذایی مواجه‌اند.

به گزارش پیام خانواده  «ینس لارک» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در ژنو هشدار داد که احتمال می‌رود بیش از ۱۸ میلیون نفر در ساحل آفریقا در سه ماه آینده با ناامنی شدید غذایی مواجه شوند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل در مورد منطقه ساحل که در سراسر بخش‌های شمالی آفریقا از غرب تا شرق امتداد دارد، گفت: انتظار می‌رود ۷.۷ میلیون کودک زیر پنج سال در منطقه ساحل آفریقا از سوء تغذیه رنج ببرند.

لارکی گفت: حدود ۱.۸ میلیون نفر به شدت دچار سوءتغذیه هستند و اگر عملیات کمک رسانی افزایش نیابد، این تعداد تا پایان سال به ۲.۴ میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: وضعیت در بورکینافاسو، چاد، مالی و نیجر به سطح هشدار رسیده است، جایی که مردم در طول فصل خشکسالی بین ژوئن و آگوست سطوح اضطراری ناامنی غذایی را تجربه خواهند کرد.

 تخمین‌های آکسفام بین‌المللی و Save the Children در سه شنبه گذشته نشان داد که در هر ۴۸ ثانیه یک نفر در کشورهای اتیوپی، کنیا و سومالی از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهد.

در این گزارش، این دو سازمان شکست مکرر جهان در جلوگیری از بلایای قابل پیشگیری را برجسته کردند و گفتند، اتیوپی، کنیا و سومالی به دلیل خشکسالی بار دیگر با فاجعه‌ای بزرگ روبرو هستند، زیرا میلیون‌ها نفر در این سه کشور با فاجعه شدید گرسنگی روبرو هستند.

در گزارش این دو سازمان آمده است: تعداد افرادی که از گرسنگی شدید در این سه کشور رنج می‌برند از سال گذشته بیش از دو برابر شده و از بیش از ۱۰ میلیون نفر به بیش از ۲۳ میلیون نفر در حال حاضر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =