کد خبر: 6366
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
مجرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: هم‌اکنون ۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور داریم که یک فاجعه بوده و نباید خوابمان ببرد، در چنین شرایطی یکی از بهترین خدمات کمک به جهیزیه و ازدواج افراد است.

به گزارش پیام خانواده، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی عصر امروز  در مراسم اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ هرزمانی که مردم به روحانیون و عالمان دینی اعتماد کردند هر کمکی که ممکن بود در اختیار این عزیزان قراردادند تا به دست نیازمندان برسد.

وی ادامه داد: در موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) نیز این مهم رخ‌داده و مردم به آیت‌الله میر عظیمی اعتماد کامل دارند و ثمره‌ای آن را در این برنامه‌ها می‌بینیم.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی افزود: رسیدگی به امور مردم به حدی ارزش و اهمیت دارد که از نماز شب واجب‌تر است و بارها در روایت‌ها و سفارش‌ها اهل‌بیت (ع) و علما نیز به آن اشاره‌شده است.

وی با اشاره به روایتی بیان داشت: در خاطرات حضرت آیت‌الله گلپایگانی آمده است: یک روزی فردی یک نامه از سوی آیت‌الله مرعشی نجفی آورد که در این نامه فرموده بودند که به آورنده نامه نماز و روزه استیجاری بدهید، آیت‌الله گلپایگانی در ادامه این خاطره می‌فرمایند: بنده به اعتبار مرعشی نماز و روزه دادم، چند روز دیگر ایشان (آیت‌الله مرعشی نجفی) را دیدم، ماجرا را گفتم و عرض کردم من به این فرد اعتماد نداشتم اما برحسب نامه شما این کار را کردم، حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی در جواب می‌فرمایند: بنده نیز به ایشان اعتماد نداشتم و همان زمان که به ایشان نامه را دادم خودم شروع کردم و در حال حاضر این نماز و روزه استیجاری را ادا می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی تصریح کرد: این کاری است که یک عالم دینی می‌کند که نشان‌دهنده جایگاه رفیع ایشان است.

وی با اشاره به خدمات این موسسه خیریه بیان داشت: هم‌اکنون ۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور داریم که یک فاجعه بوده و نباید خوابمان ببرد، در چنین شرایطی یکی از بهترین خدمات کمک به جهیزیه و ازدواج افراد است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: یکی دیگر از کارهای خوبی که این موسسه می‌کند خدمات درمانی و ساخت مراکز درمانی است که در نقاط محروم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز مقدم بر هر کاری است و علاوه بر این زائرسرایی که توسط موسسه احداث‌شده بسیار حائز اهمیت است خصوصاً برای خیلی از افراد امکان تشرف به مشهد وجود ندارد، ایجاد زائرسراها باعث تشرف این افراد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =