حاجی مقیمی

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه گفت: سالانه ۱۵ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه توسط طلاب خواهر و برادر زیر ۳۱ حوزه‌های علمیه به نگارش در می‌آید.

به گزارش پیام خانواده،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی امروز دوشنبه دوم اسفندماه در نشست خبری که در آستانه برگزاری همایش کتاب سال حوزه برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش‌های حوزه علمیه به سمت نیازهای کشور سوق داده می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پژوهش‌های حوزه به سمت نیازهای کشور سوق داده شود و در این زمینه تقویت و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی افزود: در کشور مقاله به عنوان شاخص تولید علم و پژوهش محسوب می‌شود و با توجه به فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور و توجه به ترویج و زمینه سازی در خصوص پژوهش، در مجموع ۹۹ نشریه واحدهای آموزشی فعال است و در مراکز مختلف حوزوی بیش از ۱۲۰ نشریه ترویجی و پژوهشی با مجوز از شورای اعطا و یا وزارت علوم فعال است و حدود ۵۰ نشریه تخصصی که در مجموع نشریات عمومی و تخصصی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله توسط پژوهشگران حوزه در طول سال تولید می‌شود.
وی ابراز داشت: در جشنواره علامه حلی ره حوزه‌های علمیه سراسر کشور در طول سال قریب به ۱۵ هزار مقاله، کتاب و پایان نامه توسط طلاب زیر ۳۱ سال حوزه‌های علمیه برادران و خواهران منتشر می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: سیاست‌های پژوهشی توانسته پژوهش را در حوزه‌های علمیه نهادینه کند و برای اینکه این پژوهش‌ها به سمت نیازهای نظام بیاید در این زمینه معاونتی در معاونت پژوهش حوزه تأسیس کردیم.

وی بیان کرد: در فقه ۱۶ اولویت را اعلام کردیم که از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در قالب رشته‌های علمی تا ۲۰ شاخص به عنوان اولویت علمی حمایت می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با تاکید بر اینکه پژوهش‌های بنیادین و راهبردی باید به صورت متوازن در تمام علوم و در کنار یکدیگر باشند، اظهار کرد: با سیاست‌های معاونت پژوهشی حوزه مراکز باید به سمت توازن در تولید پژوهش‌های راهبردی هدایت شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان داشت: تلاش می‌کنیم پژوهش‌های حوزه به سمت نیازهای کشور سوق داده شود و در این زمینه تقویت و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: در هشت ماه اخیر ۱۴ نشست هم اندیشی تخصصی با پژوهشگران حوزوی برگزار کردیم و این نشست‌ها در زمینه مدیریت، اقتصاد، کلام، علوم سیاسی و اجتماعی با ۱۴ گروه تخصصی هم اندیشی برگزار شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: به صورت میانگین در طول سال ۱۵ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه توسط طلاب خواهر و برادر تولید می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت پژوهشی درحوزه‌های علمیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =