دولت سیزدهم

رئیس مجلس گفت: رویکرد واقع گرایانه و چند جانبه نگر دولت سیزدهم به منظور بهره برداری از همه ظرفیت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی پنجره ای جدید برای تامین منافع ملی گشوده است.

به گزارش پیام خانواده، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 3 بهمن ماه) با تبریک فرارسیدن حضرت فاطمه زهرا(س(س) و روز زن به بانوان و مادران تبریک گفت و افزود: در تمام این سال ها عبور از بحران های تاریخی و سخت جز با ایثار و فداکاری زنان و مادران چه در ایام پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ممکن نبوده است.

وی افزود:بانوان ایرانی نقش  تاریخی و موثری در پیروزی های انقلاب داشتند و بعد از آن نیز مادران در اوج دوران همه گیری کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده ها، بار مشکلات را به دوش کشیدند و به شکل همزمان نقش مادر، همسر، شاغل و معلم ستون فرهنگ ایرانی یعنی خانواده را از خطر آسیب های جبران ناپذیر نجات دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت از بنیان خانواده را در اولویت امور مجلس دانست و تاکید کرد: در مجلس تلاش خواهیم کرد با اولویت قرار دادن منافع خانواده از خانواده در عمل قدردان زنان و مادران ایران زمین باشیم.

رئیس مجلس در ادامه با قدردانی از رویکرد خردمندانه دولت در اجرای سیاست های خارجی گفت: رویکرد واقع گرایانه و چند جانبه نگر دولت سیزدهم به منظور بهره برداری از همه ظرفیت های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارحجی پنجره ای جدید برای تامین منافع ملی به خصوص بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی کشور گشوده است.

قالیباف افزود: امروز روابط خارجی متوازن بر پایه استقلال و عزت ملی است و دیپلماسی عملگرا بر پایه فهم واقع بینانه از نظامات چند قطبی حاکم از مناسبات جهانی  بر دولت جاری است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدوارم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره گیری از ظرفیت های کشور های همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی منجر و ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده شود.

وی به سیل در مناطق جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: در مناطق سیل زده جنوب کشور خصوصا در جنوب کرمان در شهرهای جیرفت،قلعه گنج، کهنوج و رودبار و سایر شهرستان های این استان خساراتی وارد شده است و علاوه بر آن در سیل هفته های اخیر در سیستان و بلوچستان، جنوب هرمزگان و کرمان مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است. کمیسیون های مربوط وظیفه دارند علاوه بر نیاز سنجی بر اقدامات مسئولان نظارت کرده و گزارش کارشناسی این اقدامات را در اسرع وقت برای قرائت در صحن مجلس تدوین کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =