پوتین

پیام خانواده- رئیس جمهور روسیه پس از دیدار سه‌جانبه با رؤسای جمهور جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان گفت که توافق شد تا سازوکار تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان پیش از پایان سال جاری میلادی ایجاد شود.

به گزارش پیام خانواده، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه (به وقت تهران) گفت که توافق شد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سازوکارهای تعیین مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شود.

وی که پس از نشست سه‌جانبه با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان صحبت می‌کرد، گفت که این نشست سازنده بود.

رئیس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار  جداگانه با الهام علی‌اف نیز درخصوص تداوم درگیری میان باکو و ایروان ابراز تأسف کرد.

پوتین که در سوچی میزبان علی‌اف بود گفت، متأسف است که با وجود توافقات آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، درگیری و تلفات ادامه دارد.

علاوه بر علی‌اف، پاشینیان نیز امروز در سوچی حضور داشت و نشست سه جانبه در این شهر برگزار شد.

میزبانی ولادیمیر پوتین از نیکول پاشینیان و الهام علی اف به دنبال درگیری‌‍‌های شدید مرزی اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان انجام شده است.

دیدار پوتین، پاشینیان و علی اف در شرایطی انجام شد که نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان قرار است اواسط ماه آینده میلادی در بروکسل دیدار داشته باشند. این دیدار به دعوت رئیس شورای اروپا انجام خواهد شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان سال گذشته بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری روسیه و توافق آتش‌بس پایان یافت. با این حال اخیراً  درگیری‌هایی میان دو طرف رخ داده و چند نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

به رغم آتش‌بس، اختلافات باکو و ایروان و اتهام زنی دو طرف درباره پایبندی به این توافق و چالش‌ها در خصوص مسائلی از قبیل ترسیم مرز و ایجاد شرایط لازم جهت امضای معاهده صلح همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =