کد خبر: 5502
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
وزیر ارشاد

پیام خانواده-  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توییتری خود حرکت به سمت عدالت فرهنگی و توجه به شهرهای کمتر توسعه یافته را وجه تمایز این دوره از طرح پاییزه کتاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توییتر خود نوشت: در آخرین ساعات طرح «پاییزه کتاب⁩»، بیش از ۴۲۵ هزار کتاب به مبلغ حدود ٢٨٠ میلیارد ریال از کتاب‌فروشی های کشور خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، پاییزه کتاب ۱۴۰۰، از ۲۹ آبان آغاز شد و تا سوم آذر در شهرهای بزرگ، به پایان رسید و تا پایان این روز، بیش از ۴۲۳ هزار جلد کتاب، به ارزش بیشتر از ۲۸ میلیارد تومان به فروش رسید. در این میان ۱۴ درصد از کل فروش طرح پاییزه به تهران اختصاص داشته است و بیش از ۶۳ هزار جلد کتاب به مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان به فروش رسیده است. رتبه دوم در میان استان‌ها، متعلق به استان خراسان رضوی است که بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب، به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، آمار فروش آنها بوده است، اصفهان نیز با ۳۶  هزار و ۷۸۴ جلد کتاب به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، در جایگاه سوم است،  استان‌های قم و فارس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 طرح‌های فصلی کتاب، مدت‌هاست به یکی از عادت‌های فرهنگی کشور تبدیل شده است، مخاطبان فرهنگی، در آغاز هر فصل منتظر خبر این رویداد فرهنگی و اتفاقات مهم پیرامون آن هستند و در آبان ماه که هفته کتاب،  همه چیز را به سوی این رویداد می کشد، عطر کتاب همه کشور را در بر می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =