سالگرد علامه طباطبایی

ارتباط علامه طباطبایی)ره) و حضرت آیت الله بهجت از آنجا آغاز شد که علامه طباطبایی(ره) در درس اخلاق و عرفان و سیر و سلوک محضر حضرت آیت الله قاضی می رسیدند، ایشان برای دوره بعد، حضرت آیت الله بهجت را به درس مرحوم آیت الله قاضی می برد.

به گزارش پیام خانواده، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی مدیر دارالقرآن الکریم علامه طباطبایی امروز در جمع اصحاب رسانه قم که در سالن جلسات این دارالقرآن برگزار شد، به بیان خاطره ای از روز ارتحال علامه طباطبایی(ره) پرداخت و گفت: علامه طباطبایی(ره) بر اثر سرماخوردگی در بیمارستان آیت الله العظمی گلپایگانی قم بستری شده بودند و به دلیل همین بیماری هم ساعت ۱۰ صبح در چنین روزی (۲۴ آبان) وفات کردند؛ صبح همان روز، بنده منزل آیت الله العظمی بهجت رفتم. آن زمان رسم بود، وقتی بزرگی از دنیا می رفت حرم حضرت معصومه(س)، قرآن پخش می کرد. بنده آن روز دق الباب کردم. حضرت آیت الله بهجت در را باز کردند و پرسیدند: صدای قرآن برای چیست؟ بنده رفاقت میان علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت در ذهنم نبود. بلافاصله گفتم که علامه طباطبایی مرحوم شدند تا این جمله را گفتم، حضرت آیت الله بهجت فریاد بلندی کشید و در منزل را محکم به هم زد و به داخل خانه رفت و صدای گریه و ناله مرحوم حضرت آیت الله بهجت به قدری بلند بود که بنده در کوچه صدای ایشان را می شنیدم.

وی ابراز کرد: ارتباط علامه طباطبایی و حضرت آیت الله بهجت از آنجا آغاز شد که علامه طباطبایی(ره) در درس اخلاق و عرفان و سیر و سلوک محضر حضرت آیت الله قاضی می رسید. ایشان برای دوره بعد، حضرت آیت الله بهجت را به درس مرحوم آیت الله قاضی می برد به همین دلیل حضرت آیت الله بهجت، درس اخلاق و عرفان و معنویت خود نزد مرحوم آیت الله قاضی را مدیون علامه طباطبایی می دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =