وزیر فرهنگ

پیام خانواده-  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اهداف گام دوم انقلاب را آشتی حوزه‌های سنتی با دانش‌های جدید دانست و گفت: حوزه وقف با حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گره خورده و می‌توان از ظرفیت‌های سنتی خود در حوزه دانش‌های جدید و توسعه آنها برای اعتلای کشورمان استفاده کنیم.

به گزارش پیام خانواده، محمد مهدی اسماعیلی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در جمع خبرنگاران در خصوص این نمایشگاه گفت: حوزه وقف یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی است که در حفظ و نگهداری میراث ما نقش مهمی را ایفا کرده است.
وی ادامه داد: در عین حال وقف نقش مهم اقتصادی در جهت محرومیت‌زدایی و امور مهمی از این دست دارد. در این میان حوزه وقف با حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان گره خورده و شرکت‌های دانش بنیان امروز یکی از مظاهر قدرت‌های علمی جمهوری اسلامی است. ما امروز در این نمایشگاه شاهد هستیم که چگونه می‌توان از ظرفیت‌های سنتی خود در حوزه دانش‌های جدید و توسعه آنها و همچنین به کارگیری آنها برای پیشرفت و اعتلای کشور استفاده کنیم.

وقف یکی از مهمترین سنت هاست
اسماعیلی در مورد اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای برای توسعه وقف هم گفت: وقف یکی از مهم‌ترین سنت‌های ما است که علاوه بر وجه اخلاقی و شرعی، دارای وجه اقتصادی نیز هست و در طول ۱۴۰۰ سال گذشته یکی از مهم‌ترین سنت‌های اقتصادی ما بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: امید است با این رویکرد جدیدی که وقف در فعالیت‌های خود به خصوص حوزه‌های دانش جدید دارد، ماندگاری و اثربخشی بیشتری داشته باشد. حتما بازتاب‌های رسانه‌ای هم به نشان دادن این امر به بهترین شکل بتوانیم کمک خواهد کرد.

افتتاح نمایشگاه وقف
 نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» عصر چهارشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شد.
این نمایشگاه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوعاتی همچون حمایت از موسسات دانش‌بنیان، خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان، فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف، بهره‌وری موقوفات، مدیریت، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و حفظ و حراست از موقوفات در محوطه ساختمان شهید مطهری سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو از ۲۱ مهر برپا شده است و تا ۲۸ مهر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =