یمن

پیام خانواده- شورای حقوق بشر سازمان ملل با تمدید مأموریت سازمان ملل برای جمع‌آوری مدارک و اسناد مربوط به ارتکاب جنایات عربستان در جنگ یمن مخالفت کرد.

به دنبال فشار عربستان به متحدان غربی صورت گرفت؛

مخالفت شورای حقوق بشر با تمدید مأموریت مستندسازی جنایت جنگی یمن

به گزارش پیام خانواده، به دنبال اعمال فشار عربستان به غرب برای عدم تمدید مأموریت تیم بازرسی سازمان ملل برای جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به ارتکاب جنایات سعودی در جنگ یمن، شورای حقوق بشر این مأموریت را تمدید نکرد.

به گزارش المیادین، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز نشستی را در ژنو به منظور تمدید مأموریت بازرسان سازمان ملل برای مستندسازی جنایات عربستان در جنگ یمن برگزار کرد که با مخالفت اکثریت اعضای شورا مواجه شد.

پیش از این، فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده بودند که عربستان در تلاش است تا مانع تصمیمات غرب برای تمدید مأموریت بازرسان سازمان ملل درباره مستندسازی جنایات جنگی احتمالی در یمن شود.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایات عربستان و همپیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) به بهانه بازگرداندان قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

«هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ماه پیش طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به ‌دلیل گرسنگی و بیماری‌ ناشی از جنگ یمن، جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =