عربستان

پیام خانواده- روزنامه واشنگتن پست نوشت که ولیعهد ابوظبی به مشاور امنیت ملی آمریکا شکایت کرده که عقب‌نشینی این کشور از افغانستان به امارات آسیب رسانده است.

 روزنامه واشنگتن پست نوشت: محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی به شدت از سیاست آمریکا که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد ناخرسند و ناراحت است. وی به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشنهاد داد که توافقنامه امنیتی میان دو کشور با مهر کنگره امضا شود تا روابط آمریکا و امارات باثبات‌تر شود و واشنگتن درحال بررسی این مساله است. بن زاید که طراح سیاست جدید عربی است به جیک سالیوان شکایت کرده که عقب‌نشینی آمریکا از افغانستان به امارات آسیب زده است؛ چراکه تعدادی از اماراتی‌ها آنجا کشته شده‌اند.

این روزنامه نوشت: همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به سالیوان شکایت کرده که چرا آمریکا از نقش وی در مدرن کردن عربستان و افزایش حقوق زنان قدردانی نکرده است. مسؤولان آمریکایی پاسخ داده‌اند که دو حزب کنگره می‌خواهند ریاض اقدامات بیشتری در زمینه حقوق بشر اتخاذ کند.

این روزنامه نوشت: محمد بن سلمان همچنان نقطه تنش در روابط آمریکا و عربستان است. سالیوان این هشدارها را تکرار کرد که محمد بن سلمان باید مسؤولیت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد را برعهده بگیرد.

این روزنامه اعلام کرد: آمریکا با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای اجرای طرح صلح جدیدی در یمن تلاش می‌کند که به موجب آن سعودی‌ها به سازمان ملل اجازه نظارت بر بندر الحدیده و فرودگاه صنعا را می‌دهند. در مقابل عربستان از انصارالله می‌خواهد آتش بس برقرار کند.

واشنگتن پست نوشت: هم‌پیمانان آمریکا در ریاض، ابوظبی و قاهره طی سفر اخیر سالیوان به خاورمیانه اعلام کردند که از سیاست خارجی نامنظم آمریکا ناامید شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =