ارگانیک

پیام خانواده - 43 هزار تولید کننده محصولات ارگانیک در ایران و جود دارد که نشان می‌دهد آینده کشاورزی ارگانیک ایران درخشان است.

به گزارش پیام خانواده به نقل از  پایگاه خبری «فرش پلاز» آینده محصولات ارگانیک در ایران بسیار درخشان است  و اکنون 43 هزار کشاورز تولید کننده مجوزدار محصولات ارگانیک در کشور وجود دارد و روند رو به رشد تولیدحاکی از آینده بسیار خوب این گونه تولیدات است.

به دلیل تنوع آب و هوایی که در ایران وجود دارد می تواند با تولید انبوه و با کیفیت محصولات ارگانیک به هاب تولید این گونه محصولات در منطقه تبدیل شود، ایران در تولید محصولات ارگانیکی مانند پسته،  خرما، انار، زعفران و گیاهان دارویی ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

علیرغم دستاوردهای بسیار خوبی که در زمینه تولیدات ارگانیک در ایران وجود داشته اما مطالعات موردی نشان می دهد که هنوز تولید محصولات ارگانیک در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و یک درصد تولیدات را شامل می شود که پایین است.

به عبارت دیگر 86 درصد کشاورزان در ایران خرده مالک هستند که تقریبا 40 درصد زمین های قابل کشت در این کشور را مدیریت می‌کنند. و این کشاورزان خرده‌پا یا حداقل بخشی از آنها به تولیدات محصولات ارگانیک مجوزدار اهمیتی نمی دهند و روش تولید آنها بیشتر به روش سنتی است.

نگرانی عمومی از سلامت مواد غذایی وجود دارد اما متاسفانه تنها معدودی از مردم در بخش تولید و مصرف کننده به اهمیت تولید محصولات ارگانیک در سلامت مواد غذایی واقفند. برای بسیاری از کشاورزان مشکل عمده برای روی آوردن به تولید محصولات ارگانیک، نحوه مبارزه با آفات و بیماری ها و تغذیه  گیاهان و علف های هرز در سالهای اول تولید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =