کلی

پیام خانواده- محمدعلی کلی به دلیل تلاقی یکی از مسابقاتش با روز عاشورا خواستار تغییر تاریخ آن مسابقه بود ولی مسئولان امر با درخواست وی مخالفت کردند. به همین منظور و به دلیل آگاهی اش از اهمیت روز عاشورا نزد مسلمانان جهان حاضر به پرداخت خسارت دو میلیون دلاری شد تا مبادا افرادی به دلیل تماشای این رقابت، از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) جا بمانند.

به گزارش پیام خانواده حاج حسین کاجی روایتگر دفاع مقدس در یکی از سخنرانی‌هایش ماجرای جریمه شدن محمدعلی کلی در روز عاشورا را روایت کرد:محمدعلی کلی به دلیل تلاقی یکی از مسابقاتش با روز عاشورا خواستار تغییر تاریخ آن مسابقه بود ولی مسئولان امر با درخواست وی مخالفت کردند. به همین منظور و به دلیل آگاهی اش از اهمیت روز عاشورا نزد مسلمانان جهان حاضر به پرداخت خسارت دو میلیون دلاری شد تا مبادا افرادی به دلیل تماشای این رقابت، از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) جا بمانند.

محمدعلی کلی با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کلی بوکسور سنگین وزن آمریکایی است که عنوان بهترین بوکسور تاریخ بوکس جهان را از آن خود کرد. این ورزشکار قهرمان پس از اینکه مسلمان شد نام خود را به محمدعلی تغییر داد.

ماجراها و حواشی مسلمان شدن محمدعلی کلی بسیار است که یکی از بارزترین آنها جریمه دو میلیون دلاری او در روز عاشورا است. شرح این ماجرا به روایت حاج حسین کاجی چنین است:

محمدعلی کلی، بوکسور مسلمان آمریکایی

محمد علی کلی به عنوان بزرگترین بوکسور جهان، مسابقاتش همواره در صدر اخبار جهان قرار داشت. او پس از اینکه به دین اسلام مشرف شد، به عنوان یک ورزشکار مسلمان در رینگ مسابقات حاضر می‌شد. در این بین شرکتی از وی دعوت کرد تا در مسابقه‌ای حضور یابد. پس از گذشت دو ماه از عقد قرارداد با این شرکت، کلی متوجه شد تاریخ این مسابقه مصادف با روز عاشورا است؛ در نتیجه تصمیم گرفت تاریخ آن را تغییر دهد. وی با شرکت مورد نظر تماس گرفت و از آنها خواست تا زمان برگزاری مسابقه را به چند روز پیش از عاشورا و یا پس از آن تغییر دهند ولی با مخالفت آن شرکت مواجه شد.

ارادت محمدعلی کلی به سیدالشهدا

کلی در پاسخ علت این تصمیم گفت:

عاشورا روز مهمی برای مسلمانان جهان است و اگر من در چنین روزی به مسابقه بپردازم ممکن است افراد بسیاری به دلیل تماشای این رقابت، از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) جا بمانند. اما این دلیل، طرف قرارداد را متقاعد نکرده و کلی را مجبور به پرداخت خسارت دو میلیون دلاری کرد. قهرمان بوکس جهان نیز آن را به خاطر ارادتش به سیدالشهدا پذیرفت تا شرمنده ابی عبدالله نشود. محمدعلی کلی با تحقیق مسلمان شده بود؛ نه با دین اجدادی‌اش…

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =