اسکندر مومنی

پیام خانواده - دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پیامی ۲۲ مرداد، «روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» را تبریک گفت.

به گزارش پیام خانواده به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ در پیام اسکندر مومنی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور و اثرگذاری مردم در کلیه حوزه ها و سطوح اجرایی و مدیریتی جامعه، یکی از مهم ترین شاخص های توسعه پایدار و متوازن کشورها محسوب می شود.

سازمان های مردم نهاد، مجموعه تشکل های خودجوش مدنی و مردمی هستند که چارچوبی منسجم برای ادغام ایده ها، افکار و عملکرد کنشگران اجتماعی پدید می آورند و با تجمیع و بارش افکار و اراده های کنشگران متعهد و مسئولیت پذیر، گام های موثری برای رفع معضلات اجتماعی برمی دارند.

داوطلبانه بودن فعالیت در تشکل ها نشان از خصلت والای انسانی فعالین این بخش دارد که با صرف زمان زندگی خود در راه اعتلای اهداف تشکل و یاری رساندن به همنوعان برترین دلیل انسانیت را به نمایش می گذارند.

توانایی این سازمان‌ها در ابتکار و خلاقیت، پاسخگویی سریع‌تر به نیازهای محلی و منطقه‌ای، دسترسی بیشتر به گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر، انتقال سریع مطالبات مردمی به مسئولین و پیگیری تا حصول نتیجه، آن‌ها را به‌عنوان بازوان قدرتمند دولت در نیل به اهداف توسعه پایدار معرفی می‌کند.

بدون تردید؛ پیشگیری از سوء مصرف مواد نیازمند مشارکت جدی و حضور پررنگ مردم و بخشهای دولتی و غیردولتی است، همچنین مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد نقش اساسی در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دارد و باید در جلب اعتماد و تقویت جایگاه حضور آنها در برنامه های مختلف توجه داشت.

اینجانب ۲۲ مردادماه، روز ملی تشکل‌ها ومشارکت‌های اجتماعی را به همه فعالان عرصه­ های اجتماعی، مدیران و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر سراسر کشور که یاریگر ستاد مبارزه با موادمخدر هستند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و بهروزی و دوام توفیقات فعالان این عرصه را از درگاه خدای سبحان آرزومندم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =