کد خبر: 4760
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
انریکه مورا

پیام خانواده - معاون دبیرکل اتحادیه اروپا که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران آمده بود؛ در توئیتی از دیدارش با دیگر مقام های خارجی حاضر در این مراسم و گفتگو درباره برجام خبر داد.

به گزارش پیام خانواده، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از این اتحادیه در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران شرکت کرده بود؛ با مغتنم شمردن فرصت، دیداری با دیگر مقامات خارجی حاضر در این مراسم داشته است.

وی در همین رابطه در توئیتی نوشت: از «چوی جونگ کان» قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی برای گفتگوی جالبی که پیرامون مسئله برجام و شبه جزیره کره داشتیم؛ سپاسگزارم. منتظر بازدید ایشان از بروکسل برای ادامه تقویت روابط با این شریک کلیدی اتحادیه اروپا هستم.

پیشتر، چوی جونگ کان قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی هم که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران آمده بود؛ در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارها و نشست های سازنده خود با مقامات ایرانی خبر داده بود.

وی همزمان با حضور خود در تهران با انتشار تصاویر دیدارهای دیپلماتیک خود نوشت: اینجا در تهران دیدارهای بسیار سازنده و مثمر ثمر با عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران و انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتم.

قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی همچنین در ادامه گفت: حمایت دیپلماتیک کره برای تلاش ها جهت احیای برجام ادامه خواهد داشت. برای جهان و شبه جزیره کره فرایند صلح بسیار مهم است.

رسانه ها گزارش داده بودند که سید عباس عراقچی، معاونت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار با این مقام کره جنوبی با ذکر مشکلات موجود در مناسبات دو جانبه و از جمله توقیف منابع ارزی ایران در بانک‌های کره ای، برقراری هر نوع ارتباط بین این منابع با مذاکرات برجام را غیر قابل قبول و نشان‌دهنده سوء استفاده آمریکا از این موضوع در جهت منافع سیاسی غیر مشروع دانسته بود.

انریکه مورا: گفتگوهای جالبی در تهران، پیرامون برجام داشتم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =