کد خبر: 4717
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
جشنواره نقش تن پوش

پیام خانواده - برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جمعی از فعال حوزه صنعت و دانشگاه در خانه هنرمندان ایران معرفی شدند.

به گزارش پیام خانواده، بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر در آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش گفت: لباس یکی از بخش های مهم فرهنگ هر کشوری است که از مظاهر تمدن و جامعه در آن کشور محسوب می شود و نیازمند آن است که تمامی مدیران فرهنگی روی این بخش متمرکز شوند. ما در جهاد دانشگاهی اهدافی را در حوزه پوشاک تعیین کردیم که برگزاری جشنواره تخصصی تن پوش با موضوع طراحی نقوش و ویژگی‌های ایرانی با تکنیک های مختلف هنری برای لباس های پرمصرف مثل تی‌شرت، شال و روسری را هدف خود قرار دادیم.

وی گفت: این جشنواره در هشتمین دوره خود توانسته است الگوهای موفقی را در حوزه صنعت به جامعه معرفی کند و همچنین فضای گفتگو و تعامل بین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی ایجاد کند و توانستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویی و دانشگاهی خصوصاً طراحان و هنرمندان جوان در این عرصه برای بهبود پوشش در جامعه تلاش کردیم.

وی با اشاره به شعار جوانگرایی در دولت سیزدهم گفت: دولت جدید امروزبه صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است. توجه به جوانان و کمک به حوزه تولید از رویکردهای دولت جدید است که امیدواریم با کمک گرفتن از دانشجویان در عرصه های مختلف محقق شود.

امین مختاری دبیر هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش  در تشریح ویژگی‌های هشتمین دوره جشنواره گفت: برای اولین بار بخش چادر و روسری را با رویکردهای فرهنگی به جشنواره اضافه کردیم و داوری در این رویداد دو مرحله ای شد. ابتدا آثار را دریافت کردیم و در زمان اجرا در فرایند مشاوره ای با اساتید دانشگاه‌ها اجراها انجام شد.
وی گفت: نام منتخبان مرحله اول و راه یافتگان به نمایشگاه در دو بخش تی شرت و شال و روسری توسط دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش اعلام شد و در مجموع ۱۱۱ اثر به نمایشگاه جشنواره راه یافتند.
دبیر هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش به رویکرد دانشگاهی این رویداد اشاره کرد و گفت: ۱۲ نشست پژوهشی در فضای مجازی با موضوعات مرتبط با پوشاک و مد لباس برگزار کردیم و استقبال بسیار خوبی از این رویداد شد. توانستیم با بخش‌های صنعتی ارتباطی برقرار کنیم و همچنین با کمک نهادهای مختلفی همچون کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد، تسهیلاتی را فراهم کردیم که دریافت نشان شیما و معرفی برند های خلاق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از آنها است.

بزرگداشت ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک در این مراسم برگزار و از برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش تقدیر شد.

آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش با حضور نفرات برگزیده، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، بهزاد رشیدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک و جمعی از فعالان دانشگاهی و حوزه مد و لباس روز سه شنبه ۱۲ مردادماه در تالار جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =