کد خبر: 4715
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
مدرسه بین المللی قرآن و فرهنک

پیام خانواده - نخستین مدرسه تابستانی بین‌المللی قرآن و فرهنگ، به همت مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان و همکاری دانشگاه امام صادق (ع) ۲۱ مرداد تا ۵ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده، نخستین مدرسه تابستانی بین‌المللی قرآن و فرهنگ، به همت مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان و همکاری دانشگاه امام صادق (ع) در بازه ۲۱ مردادماه تا ۵ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

این مدرسه با حضور و ارائه اساتید داخلی چون تقی آزاد ارمکی، حمید پارسانیا، مقصود فراستخواه، احمد پاکتچی، دکتر علیرضا قائمی نیا، عبدالکریم بهجت‌پور و محمدعلی میرزایی و همچنین اساتید خارجی چون لیاقت تکیم، ادریس هانی، چارلز هیرشکیند و ایلکا لیندستید در بازه ۲۱ مرداد لغایت ۵ شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

سرفصل‌های این مدرسه عبارت‌اند از: تعریف فرهنگ، آشنایی با نظریات فرهنگ، فرهنگ و شناخت زمان، فرهنگ، تحول فرهنگی و نقش آن در فهم قرآن، وضعیت شبه‌جزیره عربستان در دوره پیش از عصر نزول قرآن، فهم فرهنگی قرآن (چیستی و چرایی؟)، فهم فرهنگی قرآن (چگونگی؟)، مدل‌های فرهنگی قرآن، نقش نگاه فرهنگی به قرآن در عرصه تربیت و اصلاح اجتماعی، نقش ترجمه فرهنگی قرآن در انتقال معارف به مخاطب، جایگاه فرهنگی قرآن در ساخت تفکر شیعی و آسیب‌شناسی تفسیر تنزیلی با تأکید بر فرهنگ زمانه و تاریخ‌مندی.

مخاطبان ویژه مدرسه تابستانی «قرآن و فرهنگ» این دوره دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی هستند که در دوره نخست با «نظریات فرهنگ و جایگاه آن در فهم قرآن» آشنا می‌شوند. در دوره‌های بعدی با «روش‌های نوین تبلیغ و ترویج فرهنگی قرآن» آشنا خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =