کد خبر: 4710
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
بانک مرکزی

پیام خانواده - بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام نتیجه دهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۰ (مورخ ۱۲ مرداد ماه)، , تاریخ حراج جدید اوراق یاد شده را ۱۹ مرداد سال جاری اعلام کرد.

به گزارش پیام خانواده به نقل از بانک مرکزی، متن اطلاعیه به این شرح است: همه نهادهای مالی متقاضی شرکت در این حراج می‌توانند سفارش‌های خود را در هر نماد به طور جداگانه ارسال کنند. حداقل حجم سفارش در هر یک از نمادهای مزبور ۵۰۰ هزار ورقه است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش همه پیشنهادات دریافتی یا فروش کل اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارشات دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارتخانه ارسال و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. در نهایت، عرضه اوراق به همه برندگان انجام می‌شود.

بانک مرکزی بر اساس جز (۴) بند «ک» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. کارگزاری این بانک ضمن تأمین زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته نداشته و اوراق یاد شده را در بازار اولیه به منظور تأمین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =