نشست خبری حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب

پیام خانواده - مدیر شورای همکاری‌ها و شبکه ایران زنان نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت الله رئیسی،رئیس جمهور منتخب نوشت.

به گزارش پیام خانواده،توران ولی مراد، مدیر شورای همکاری‌ها و شبکه ایران زنان نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب نوشت. 

در این نامه آمده است: با عرض تبریک به مناسبت جلب اعتماد عمومی و کسب آراء مرم جهت اداره کشور؛ اجازه می‌خواهد مطالبی را با همان شاخصه صراحت و شفافیت که مشخصه دولت سیزدهم است، به استحضار برساند.

مردم خداجوی که همواره با هدف اعتلای نظام برآمده از انقلاب اسلامی در صحنه بوده اند، با امید به رفع مشکلات دولت مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی را برگزیدند. از این رو تنها گزینه پیش پای دولت اقدام اساسی و عملی در جهت رفع مشکلات و دردها و آلام همین مردم است.

حوزه زنان و خانواده با مشکلات خاص خود روبروست که تنها، تلاش و عملکرد در جهت رفع آنها می‌تواند امید به این دولت را حفظ کرده و همراهی ها را به صحنه آورد.

دولت گفتمان انقلاب اسلامی اهداف مشخصی را به عنوان ماموریت خود تعیین کرده است، به علاوه و به طور خاص ماموریت هایی جهت رفع مشکلات زنان و خانواده مطرح است که لازم است، دولت رفع آن مشکلات را عملیاتی کند.

جناب آیت الله رئیسی اجازه می‌خواهد، شاخصه‌ها و بایدها و نبایدهای افرادی را که برای حوزه زنان و خانواده در دولت سیزدهم انتخاب می‌شوند، یادآور شود:لازم و ضروری است، فرد مذکور دردها، رنج ها و مشکلات زنان و خانواده ها را باور داشته باشد و این امر در همه فعالیت ها و گفته‌ها و عملکرد او صفت بارز و مشهود او باشد.

دولت محل خدمت است. صاحب نامی فرد و مردان مرتبطش، صاحب قلم و پژوهش‌های فراوان، سخندان و سخنور بودنش گره از مشکلات مردم باز نمی‌کند. این کار، اهل میدان می‌طلبد. اگر فردی که برمی‌گزینید به مردان قدرت متصل نیست و یا در دوره‌های قبل پست نداشته تا نام آشنا باشد چه بسا بهتر، همین که دغدغه مندی رفع مشکلات زنان و خانواده را در کارنامه داشته باشد نشان از شایستگی او در داشتن پست است.

کسی می‌تواند پست بگیرد که از قبل، مشکلات و دردها را شناخته، باور داشته و مطرح کرده باشد و گرفتن پست برایش فرصت خدمت و عملیاتی کردن آن راه حل هایی است که از قبل مطرح کرده است. کسی که چنین دیدگاه، نقش و باوری نداشته پست را برای انجام چه کاری باید بخواهد؟

دولت محل خدمت است، پس داشتن برنامه عمل و دقیقا پی گیری مسئله هایی که در مدت محدود یک دولت قرار است عملیاتی شوند را بداند و اهل میدان باشد. طرح آرمان ها و اهداف و کلی گویی ها را بگذارد برای اهلش.

افرادی که در دولت ها، مجلس ها، نهادها و سازمان ها از سهم زنان به نام رسیدگی به امور زنان و خانواده در همه این سال‌ها و دهه‌ها پست‌های مختلف را گرفته‌اند ولی کارنامه آن ها بیانگر عدم موفقیت و مردودی آن ها در عمل است.

همه این افراد مناسب گرفتن پست‌های حوزه زنان و خانواده نیستند. عدم موفقیت آن‌ها به هر دلیل که باشد نشان از ناتوانی آن ها در رفع مشکلات زنان و خانواده است. همه افرادی که به دلیل گرفتن امکانات و پست‌ها که آن هم بیت المال است، نامشان مطرح است کارنامه مردود در رفع مشکلات زنان و خانواده دارند.

مراکز آموزشی، مطالعاتی و تحقیقاتی اعم از حوزه و دانشگاه با انفکاک و انقطاع از میدان عمل در جهت رفع مشکلات زنان و خانواده در ایفای نقش عملیاتی نظام غایبان صحنه بوده‌اند. دولت ها و مجلس‌ها آمده‌اند و رفته‌اند اما مطالعات و تحقیقات آن ها نه در جهت آن چه باید عمل شود به کار آمده و نه در جهت پیشگیری از آن چه آسیب زا بوده است.

لوایح و طرح هایی که با اشکالاتی مواجه بوده و آسیب زا بوده اند این دانش آموختگان برای پیشبرد اهداف نظام که در اسناد بالادستی تعیین شده است از حضور موثر امتناع داشته‌اند. با عدم حضور به موقع در صحنه جامعه و صحنه عمل، این مراکز و نهادها در خدمت نظام اسلامی نبوده‌اند، از این رو این دانش آموختگان و افراد این مراکز مناسب قرار گرفتن در پست های مربوط به زنان و خانواده نیستند؛ چراکه همان امکاناتی را هم که در اختیار داشته اند با هدف رفع مشکلات زنان و خانواده ها به صحنه نیاورده اند.

افرادی که یک قشر خاص و محدود را نمایندگی می کنند و توانایی تعامل با سایر گروه‌ها و نگاه‌ها را با هدف رفع مشکلات جامعه ندارند مناسب در اختیار گرفتن پست نیستند.

جناب آقای آیت الله رئیسی؛ اجازه می خواهد، از این فرصت استفاده کرده و بعضی از اولویت‌های کاری در حوزه زنان و خانواده را متذکر شود:

ازدواج جوانان و رفع مشکلات بر سر راه ازدواج

رفع مشکلات بر سر راه فرزندآوری و کمک به زوج های نابارور در جهت رفع مشکل

زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال زنان در کنار ایفای نقش مادری

عملیاتی کردن بیمه زنان خانه دار، روستایی، عشایری، و زنان کارگر

تقویت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست

تقویت سلامت و امنیت خانواده، هویت انسانی و امنیت اجتماعی زنان

اصلاح نگرش‌ها در راستای کرامت انسانی زنان

تقابل با هجمه نرم افزاری فرهنگی که خودباوری انسانی زن و تحکیم خانواده را هدف گرفته است

اصلاح قوانین و رفع خلآهای قانونی از جمله تعیین سهم مالی زن در زندگی مشترک به اندازه آورد اقتصادی او

ایجاد امکانات و تسهیلات در سطح ملی به منظور شادابی و سلامت زنان و دختران

ایفای نقش ایران در جهت انسجام و همگرایی و با هدف حضور پررنگ و فعال در حوزه زن و خانواده در جهان اسلام، منطقه و بین‌الملل

تقویت و فعال کردن ستادملی زن و خانواده در جهت عملیاتی کردن موضوعات برشمرده شده.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =