کد خبر: 4229
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
بیکاری در جهان

پیام خانواده - سازمان ملل در گزارشی با اشاره به پیامدهای وخیم کرونا بر کارگران سراسر جهان هشدار داد که وضعیت بازار کار تا سال 2023 به سطح قبل ازهمه گیری کرونا بازنخواهد گشت.

به گزارش پیام خانواده به نقل از وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» سازمان ملل متحد چهارشنبه اعلام کرد بیماری کرونا موجب فقر بیش از 100 میلیون کارگر در سراسر جهان شده است.

سازمان ملل متحده در تازه‌ترین گزارش خود در این زمینه  هشدار داد که وضعیت اشتغال تا سال 2023 به سطح قبل ازهمه گیری کرونا بازنخواهد گشت.

«سازمان بین المللی کار» وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد که در سال 2020 بابت کرونا 8.8٪ از کل ساعت کار از بین رفت و این معادل ساعات کار شده در یک سال توسط 255 میلیون کارگر تمام وقت است.

در این گزارش آمده است که از زمان شیوع بیماری کرونا بیش از 100 میلیون کارگر فقیر شده‌اند و دسترسی به مشاغل با کیفیت خوب و ساعات کار در حال کاهش است. «گای رایدر» رئیس این سازمان گفت: «کرونانه تنها یک بحران بهداشت عمومی، بلکه یک بحران اشتغال و انسانی نیز بوده است.»

رایدر استدلال کرد که تاثیرات کرونا می‌تواند برای سالها در اقتصاد جهانی به شکل بالقوه از منظر از بین رفتن نیروی انسانی و وضعیت اقتصادی  و فقر و نابرابری تاثیر گذارد.

این گزارش می‌افزاید که با وجود چشم اندازهای گوناگون برای رشد اقتصادی در سال 2021، این احتمال وجود دارد که  این رشد بسیار ناهمگون باشد.

چین  به تازگی در واکنش به برخی شائبه‌های ایجاد شده در خصوص منشأ ویروس کرونا تصریح کرد که شیوع این ویروس از اواسط سال ۲۰۱۹ از چند نقطه در دنیا آغاز شده است. دولت آمریکا در روزهای گذشته چین را به عدم همکاری با سازمان جهانی بهداشت درباره منشأ ویروس کرونا متهم کرده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =