کد خبر: 4137
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
سلیمانی بنیاد

پیام خانواده - معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم‌افزایی کرده تا این فرهنگ در مقیاس جهانی ترویج داده شود.

به گزارش پیام خانواده، سردار یعقوب سلیمانی روز سه شنبه در نخستین سمپوزیوم رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «دیپلماسی ایثار، محور تحقق تمدن نوین اسلامی»  اظهار داشت: در سالگرد عملیات غرور آفرین بیت المقدس قرار داریم که به همین مناسبت یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می داریم. عملیات بیت المقدس نگاه دنیا را به جمهوری اسلامی ایران تغییر داد. ایثار و از خودگذشتگی به فطرت آدم ها بر می گردد و ظرفیت بالایی برای توسعه‌ دارد.

فرهنگ ایثار و شهادت را باید در مقیاس جهانی ترویج دهیم

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سمپوزیوم افزود: بنیاد شهید آماده همکاری با سازمان های دیگر برای ترویج فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت است، باید با هم افزائی به ترویج فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام از ابتدا تا امروز به برکت فرهنگ ایثار و شهادت استوار مانده است، یادآور شد: تداوم اسلام از تنگه اُحد، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار سلیمانی گفت: در آستانه ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم، معمار کبیر انقلاب اندیشه هایشان جهانی بود. باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همدیگر هم افزائی کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در مقیاس جهانی ترویج دهیم.

رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب از آثار «نشر شاهد»

 در بخشی از این سمپوزیوم ۱۵ عنوان کتاب از آثار «نشر شاهد» از جمله مجموعه پنج جلدی «ترکش های ولگرد»، «کسی که هیچوقت گم نمی شود»، «پاوه سرخ»، «پرواز سفید»، «گلین عروس سرخ پوش»، «پا به پای شما می دویدم»، «آن روز هشت صبح»، «داستان بهنام»، «داستان مریم»، «چه کسی ماشه را خواهد کشید» و «به آن چشم ها نگاه کن» رونمایی شد.

همچنین از خانواده شهدای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراهیم انصاری، محمد حسین نواب و صادق گنجی و جانبازان ابوالفضل صالح نیا، محمد تقی امینی، اکبر قولی، محمد مهدی ایمانی پور و ابوذر ابراهیمی ترکمان تقدیر به عمل آمد.

در این سمپوزیوم سعید اوحدی، معاون رئیس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی، مدیرکل اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید، محمد رضا سو قندی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، ابراهیم ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، کامیار ثقفی رییس دانشگاه شاهد حضور داشتند.

سخنرانی زنده تعدادی از رایزنی های فرهنگی کشورمان در خارج از کشور 

همچنین حسین دیو سالار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، محمد علی ربانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند، عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، احمد علی محسن زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و محمد مهدی احمدی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا به صورت ویدیو کنفرانس سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =