تکواندوکاران

پیام خانواده - روز نخست از رقابتهای تکواندو انتخابی المپیک در قاره آسیا با کسب سهمیه توسط تکواندوکاران چهار کشور به پایان رسید.

به گزارش پیام خانواده، این دوره از مسابقات با حضور ۸۴ تکواندوکار از ۲۸ کشور صبح امروز به میزبانی اردن در شهر امان آغاز شد که در پایان تکواندوکاران ازبکستان، چین تایپه، اردن و ویتنام موفق به کسب هشت سهمیه شدند. در این بین چین تایپه با سه سهمیه بهترین عملکرد را داشت و ازبکستان به همراه اردن هر کدام با دو ویتنام نیز یک سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرد.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات دو نماینده دارد که مهلا مؤمن زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت سپس «غزل کیانی» تکواندوکار ایرانی تیم ملی فلسطین را با نتیجه ۲۳ بر ۱۲ ‏‬ موفق به کسب پیروزی و صعود به مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله برابر «یو یا سو» نفر ۲۷ رنکینگ المپیکی از چین تایپه شکست خورد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند. مؤمن زاده در دیدار رده بندی قزاقستان را ۱۴ بر ۴ شکست داد و برنز گرفت.

ناهید کیانی دومین و آخرین نماینده ایران است که فردا به دیدار رقبای خودمی رود. وی در دور نخست باید با «لایوو سین» از هنگ کنگ پیکار کند و در ادامه به مصاف «هارنسوجین» تکواندوکار تایلندی با رنکینگ ۱۵ المپیکی، با طلای ۲۰۱۹ جهان، نقره ۲۰۱۸ آسیا و برنز ۲۰۱۹ گرندپری چیبا مبارزه کند. یکی از تکواندوکاران اردن، فیلیپین، کاموج یا پاکستان هم حریف وی در دیدار نیمه نهایی خواهند بود.

نفراتی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند:

وزن ۴۹- کیلوگرم: تای کیم (ویتنام) پو یا سو (چین تایپه)

وزن ۵۷- کیلوگرم: جولینا الصادق (اردن) نیگارو تروسونکولووا (ازبکستان)

وزن ۶۸- کیلوگرم: یو جن هوانگ (چین تایپه) و راشیتوف (اربکستان)

وزن ۸۰- کیلوگرم: صالح الشهرابی (اردن) وی تینگ (چین تایپه)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =