کد خبر: 4109
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
تفاهم نامه مسکن

پیام خانواده - تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن برای کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی در اتاق تعاون ایران امضا شد.

به گزارش پیام خانواده، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی امروز در اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی امروز در اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، تفاهم نامه همکاری سه جانبه اتاق تعاون ایران و معاونت های فرهنگی اجتماعی و امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، کبیری معاون امور تعاون و صادقی فر معاون امور فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونین اتاق تعاون و وزارتخانه در اتاق تعاون ایران امضا شد.

عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به ماموریتی که به اتاق تعاون ایران و وزارت تعاون در راستای تامین مسکن کارگری داده شده است،  بیان داشت: این ماموریت با هم افزایی و کمک دو مجموعه در قالب این تفاهم نامه همچنین همدلی و همراهی به نتیجه خواهد رسید و تعداد زیادی از کارگران کشور صاحب مسکن مناسب شده و مشکل مسکن آنها حل می شود.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: مقدمات ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تا حد زیادی فراهم شده است و آمادگی شروع پروژه در 2 استان از این لحظه وجود دارد. رئیس اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد که تا قبل از اتمام دولت، عملیات اجرایی ساخت مسکن کارگری به نقطه قابل قبولی برسد.

محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم بیان داشت: کارگران تحت شدیدترین فشار های اقتصادی هستند و جزء اقشار آسیب پذیر و نیازمند هستند. وی ابراز امیدواری کرد: تلاش می کنیم که با کمک های دولتی و غیر دولتی برای  تامین نیاز اصلی کارگران که مسکن است، تسهیل گری صورت گیرد و بتوانیم ذغدغه آنها را کم کنیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی برای تامین مالی صورت گرفته است افزود: بانک توسعه تعاون مبلغ 7 هزار و 500 میلیارد تومان خط اعتباری با اولویت مسکن کارگری در نظر گرفته است که ظرفیت خوبی محسوب می شود.

صادقی فر معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از همدلی، همکاری هر دو مجموعه، در این مراسم اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حوزه مسکن در سالهای اخیر صورت گرفته است و این نشان می دهد که با همدلی و ایجاد هم افزایی می توانیم مشکلات زیادی را حل کنیم که تامین مسکن کارگری از این دست بود. وی با اشاره به اینکه ضعیف ترین اقشار، جامعه هدف این پروژه هستند، ادامه داد: ظرفیت وزارت تعاون و محدود است و نیاز به همکاری همه عوامل دارد. وی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های اتاق تعاون ایران در این خصوص گفت: به زودی شاهد کلنگ زنی این پروژه ها خواهیم بود.

وی همچنین از اصلاح ماده 149 قانون کار خبر داد و گفت: اصلاح ماده 149 قانون کار ریل گذاری همیشگی برای مسکن کارگری خواهد بود، در حال حاضر متن تبصره اصلاح شده و در کمیسیون اقتصادی است و با تصویب اصلاح این ماده، ریل گذاری مسکن کارگری صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، برنامه ریزی، تدوین و ارائه سیاست‌های اجرایی و عملیاتی به منظور بهره گیری از کلیه ظرفیت‌ها و امکانات و توانمندی‌های موجود طرفین تفاهم نامه جهت ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، مهمترین محور این تفاهم نامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =