کد خبر: 4010
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۳
روز قدس

پیام خانواده - «مرتضی دامن پاک جامی‌» سفیر ایران در پرتغال در جمع سفرای اسلامی و شخصیت های مسلمان مقیم پرتغال گفت :تحکیم همبستگی اسلامی و تکیه بر مشترکات و قدرت درونی جوامع اسلامی تنها راه خروج از مشکلات و بحرانهای دامنگیر جوامع مسلمان است.

، در مراسم افطار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون که با حضور تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی، روسای مراکز اسلامی و شخصیت های مذهبی و فرهنگی مسلمان مقیم در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی برگزار شد، دامن پاک جامی طی سخنان کوتاهی با اشاره به مشکلات و محدودیت های ناشی از انتشار ویروس کرونا که باعث شد این مراسم با حداقل افراد و با رعایت اقدامات احتیاطی برگزار شود، ابراز امیدواری کرد با تکمیل روند واکسیناسیون و مهار همه گیری کرونا، این ویروس هر چه زودتر مهار گردد. هر چند که به گفته وی ویروس کرونا درس ها و عبرت هایی نیز برای بشریت داشته است که باید مورد توجه قرار داد.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از صحبت خود افزود:  متاسفانه در جهان امروز با ویروس های دیگری همچون ترامپ مواجه شدیم که پرونده اعمالش پر از خیانت و جنایت علیه سایر کشورها از جمله مسلمانان بود. او بود که ورود اتباع مسلمان از برخی کشورهای اسلامی را منع کرد و نهایتا با از بین رفتن این ویروس، دنیا جای بهتری برای زندگی شده است.

وی افزود :صهیونیسم نیز ویروس دیگری است که دهه ها است مردم فلسطین و جهان اسلام گرفتار آن شده است. امیدواریم با زایل شدن این نوع ویروس ها جوامع اسلامی و انسانی در آرامش و امنیت بیشتری به سر ببرند. در حال حاضر در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا شاهد ناامنی و آشوب در برخی کشورهای اسلامی همچون عراق، سوریه، یمن، فلسطین، افغانستان و لیبی هستیم که با ریشه کن شدن تجاوزگری و دشمنی، امیدواریم آرامش و ثبات در این کشورها حاکم گردد. 

دامن پاک جامی همچنین بر ضرورت تحکیم همبستگی اسلامی، کنار گذاشتن اختلافات و تکیه بر مشترکات و قدرت درونی جوامع اسلامی برای خروج از مشکلات و بحرانهای دامنگیر جوامع مسلمان بویژه آزادسازی قدس شریف از اشغال صهیونیسم تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =