مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به استان، گفت: وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در همه مناطق به ویژه در نیمه شمالی و غرب پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پیام خانواده مهران چراغپور امروز در شهرکرد با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختیاری، گفت: وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در همه مناطق به ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان فعال است، ادامه داد: اصابت صاعقه، احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی به مردم توصیه کرد: از هرگونه توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و همچنین از صعود به ارتفاعات و هرگونه فعالیت کوهنوردی اجتناب کنند.

چراغپور در ادامه با اشاره به وزش باد شدید، وقوع تندبادهای لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک، توضیح داد: وزش این بادها از روز فردا در استان آغاز می‌شود و تا پایان روز شنبه هفته آینده ادامه داد.

وی گفت: سرعت این بادهای شدید ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود و احتمال تندبادهای موقتی با سرعتی بیش از ۱۱۰ کیلومتر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد: با توجه به وزش باد در سطح استان و منطقه شرایط برای خیزش گردوخاک و همچنین انتقال گردوغبار از کشورهای همسایه مهیاست که در بعضی از ساعات سبب کاهش نسبی کیفیت هوا و دید خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =