کد خبر: 2355
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
فخری

پیام خانواده- سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر: شروع خوبی در سال ۲۰۲۱ داشتیم و در جام جهانی مجارستان نشان دادیم که پشتوانه تیم سابر ایران قوی است.

به گزارش   پیام خانواده از ایسنا پیمان فخری درباره عملکرد سابریست های ایران پس از یک سال دوری از مسابقات، در بخش انفرادی  و تیمی جام جهانی مجارستان، بیان کرد: اینکه چهار سابریست ایران در ۳۲ نفر جام جهانی حضور داشتند،  اتفاق بزرگی بود  و خیلی ها در همان مسابقات بابت این مساله به من تبریک گفتند. من نیز از عملکرد ملی پوشان به شدت راضی هستم. به نظرم شروع خیلی خوبی را برای سال ۲۰۲۱ داشتیم.
 
او ادامه داد: درشویتزه آمریکایی در دو سال گذشته عالی بود اما محمد رهبری توانست او را حذف کند و کلا رهبری عملکرد خیلی خوبی را از خود به نمایش گذاشت. علی پاکدامن هم برابر سابریست کره ای که نفر اول جهان است بازی جانانه ای انجام داد. همچنین ما در این مسابقات پدیده جدیدی به نام نیما زاهدی را معرفی کردیم. مجتبی عابدینی هم با وجود آسیب دیدگی خیلی خوب کار کرد و به نفر سوم مسابقات بازی را واگذار کرد. 

فخری با اشاره به اینکه تیم دوم ایران در بخش تیمی جام جهانی مجارستان به رقابت پرداخت، تصریح کرد: ما با تیم دوم خود به جمع هشت تیم برتر دنیا راه یافتیم و بالاتر از ایتالیا و فرانسه قرار گرفتیم که نشان دهندی پشتوانه قوی تیم سابر ایران است. واقعا تیم دوم ما توانست کار بزرگی انجام دهد و در رقابت با تیم اول کره جنوبی ۴۰ بر ۴۵ باخت.

سرمربی تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که با توجه به استراتژی که برای المپیک دارد، اگر در بازی مقابل کره جنوبی مطمئن بود تیم ایران پیروز می‌شود، ممکن بود بخواهد روند بازی را تغییر دهد تا جایگاه ایران در رنکینگ بیشتر از این ارتقا پیدا نکند، تاکید کرد: بازی با کره جنوبی واقعا عجیب بود و تیم دوم ما  مقابل کره جنوبی خوب ظاهر شد و حتی شانس پیروزی را هم داشت. اگر به آن مرحله می رسیدیم که پیروزی ما قطعی بود، روند را تغییر می دادم. استراتژی من این است که با رنکینگ شش یا هفت در المپیک حضور پیدا کنیم در این صورت  با قرعه آسان تری خواهیم داشت.

فخری در مورد تعیین تکلیف سهمیه های المپیک گفت: روسیه به عنوان آخرین تیم،سهمیه المپیک را گرفت و هشت تیم برتر المپیک مشخص شدند و رسما اعلام شد تیم های روسیه ، مجارستان، آلمان ، ایتالیا، ایران، کره جنوبی، مصر و آمریکا به المپیک راه پیدا کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =