حسین ابراهیمی مقدم

روان‌شناس و استاد دانشگاه گفت: نگرش درست باعث خلاقیت و درنتیجه باعث گرفتن تصمیم درست و حل مسئله می‌شود برای داشتن زندگی مطلوب لازم است هر دو طرف نگرش مثبت و سازنده‌ای به زندگی داشته باشند تا بتوانند مسائل را واقع‌بینانه حل کنند.

به گزارش پیام خانواده،  حسین ابراهیمی مقدم در نشست علمی که با موضوع چالش‌های زندگی و ازدواج پایدار که به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: برای داشتن ازدواج موفق و خوشایند هر دو طرف باید پختگی لازم را داشته باشند و باید بتوانند درست فکر کنند، مثل بچه‌ها رفتار نکنند.

وی ادامه داد: گاهی در روابط زن و شوهرها قهرهای زیاد، طولانی و بی‌اساس دیده می‌شود که این نشان از عدم پختگی و نداشتن مهارت لازم برای حل مسائل می‌باشد.

ابراهیمی مقدم افزود: برای تشخیص اینکه طرف مقابلمان فرد پخته‌ای می‌باشد یا خیر لازم است به چند نکته توجه کنیم، آیا می‌تواند از خودش مراقبت کند؟ آیا می‌تواند پول کافی دربیاورد؟

وی بیان داشت: در واقع سن عقلی کنار سن شناسنامه‌ای و رشد جنسی، اجتماعی و معنوی همه با هم‌معنا پیدا می‌کند.

روان‌شناس و استاد دانشگاه ابراز داشت: بحث پختگی روانی طرفین مسئله مهمی می‌باشد چراکه دنیای بیرونی افراد انعکاسی از دنیای درون آنها است.

وی بیان داشت: چند ویژگی را برای پختگی باید در نظر گرفته شود، آیا این آدم مسئولیت‌پذیر است؟ آیا به حرف‌هایش عمل می‌کند؟ آیا سر قولش می‌ماند؟

ابراهیمی مقدم تأکید کرد: در واقع فردی که نتواند سر موقع به یک قرار ملاقات ساده و معمولی برسد چطور می‌تواند به قول‌های بعدی متعهد شود، حتماً باید در عمل رفتارهای بالغانه را مشاهده کرد.

وی ادامه داد: آیا فرد محترمانه برخورد می‌کند هم با خود و هم با دیگران اگر فردی به خاسته‌های دیگران احترام بگذارد و خود را نبیند و دیگران را همیشه در اولویت قرار دهد هم مناسب نیست زیرا این فرد به خود احترام نگذاشته است.

روان‌شناس و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ویژگی بعدی، داشتن نگرش مثبت به زندگی می‌باشد، نگرش درست باعث خلاقیت و در نتیجه باعث گرفتن تصمیم درست و حل مسئله می‌شود برای داشتن زندگی مطلوب لازم است هر دو طرف نگرش مثبت و سازنده‌ای به زندگی داشته باشند تا بتوانند مسائل را واقع‌بینانه حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =