کد خبر: 2190
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
حجت الاسلام آذربایجانی

پیام خانواده - نشست مجازی تخصصی «نقش ایمان و دعا در سلامت جسم و روان» از سوی اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده، به همت اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری میز تخصصی تعمیق ایمان و باورهای دینی، نشست مجازی تخصصی «نقش ایمان و دعا در سلامت جسم و روان» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر محمدمهدی احمدی فراز عضو هیئت علمی دانشگاه اشرفی اصفهانی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی اظهار داشت: در صورتی که به دعا و نیایش باور، معرفت و شناخت داشته باشیم، متوجه نقش معنویت در همه شرایط و حالات زندگی به خصوص در وضعیت اضطرار می‌شویم. برخی افراد به دلیل باور و اعتقاد ایمانی به این موضوع می‌رسند که یکی از نقش‌های ادیان آرامش‌بخشی است.

وی در ادامه بیان کرد: خداوند متعال در قرآن بر این موضوع تأکید کرده که «الا بذکرالله تطمئن القلوب»؛ با ذکر خدا قلب‌ها آرام می‌گیرد تا بشر با باور به این موضوع ایمان قوی‌تر و عمیق‌تری بیابد. به هر حال بسیاری از انسان‌هایی که به تحقیقات تجربی معتقد هستند ممکن است دعا و تأثیرات نیایش در آرامش روحی را قبول نکنند، اما تأثیر دعا را بر اثر تجربیات درک کرده‌اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: هر چه بیشتر به قدرت و احاطه خداوند و خیرخواهی او اعتقاد داشته باشیم به معنای افزایش توکل ماست؛ توکل به معنای آن است که کار را به خدا واگذار کنیم چرا که خداوند بر همه چیز احاطه دارد و بر هر چیزی قادر است، به همین دلیل اگر ما به این مضامین توجه داشته باشیم در این استرسی که انسان انرژی‌هایش کم شده و دستش از همه جا کوتاه شده و بیماری و ترس از مرگ و بیماری انسان‌ها را فرا گرفته، تنهایی‌مان برطرف می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =