ندوشن

پیام خانواده - معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: بانوان طلبه هرمزگانی در یک سال گذشته و در ایام کرونا در رویکرد جدید، ۵۰ گروه و کانال مجازی و نیز یک گردان سایبری آموزش دیده تشکیل دادند.

به گزارش پیام خانواده، راضیه سلطان عباسی ندوشن، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگویی به نقش تاثیرگذار بانوان طلبه در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: پدیده خواهران طلبه، از بدو شکل گیری تا کنون برکات زیادی از لحاظ علمی و فرهنگی و حتی کاهش آسیب های اجتماعی برای جامعه داشته است که هیچ کس نمی تواند منکر آن باشد.

وی افزود: بانوان طلبه بااخلاص، جهاد و معنویت ابتدا در خانه و سپس در جامعه خداپسندانه فعالیت می کنند و خواهران طلبه هرمزگان نیز علاوه بر جهاد علمی پژوهشی در زمینه های فرهنگی می درخشند.

راه اندازی بیش از ۵۰ گروه و کانال در فضای مجازی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، سال ۱۳۹۹ را سالی پر تلاطم از جهت روحی و مادی برای بسیاری از خانواده‌ها در سطح دنیا توصیف کرد و افزود: وضعیت معیشت خانواده های طلبه هرمزگان تحت تأثیر این وضعیت قرار گرفته با این حال خواهران توانستند این آزمون بزرگ را با سربلندی پشت سر گذاشته و تمامی فعالیت های تبلیغی خود را در مکان هایی با وضعیت سفید، «حضوری» و در مکان هایی با وضعیت قرمز «مجازی» برگزار نمایند که در این زمینه بیش از ۵۰ گروه و کانال در کل مدارس استان راه اندازی شد.

فعالیت چهار نشریه در دوران کرونا

عباسی ندوشن، افزود: در یک سال گذشته تلاش های بسیاری در زمینه آموزش و ارتقای اعضای تحریریه نشریات انجام شده و به حول و قوه الهی توانسته ایم با رویکرد فرهنگی اجتماعی نشریاتی را در چهار مدرسه استان فعال نماییم.

وی، اسامی این نشریات را «کوثر»در مدرسه کوثر بندرلنگه و «الفت» در مدرسه الزهرا(س) بندرعباس، نشریه «رودان» و نشریه «میناب» برشمرد.

راه اندازی گردان سایبری طلاب هرمزگان

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در خصوص دیگر برنامه های سایبری و مجازی بانوان طلبه اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه خواهران استان با توجه به عصر تکنولوژی که فضای جدیدی پیش روی همگان گذاشته و با کسب مهارت‌های لازم، فضاهای تبلیغی و جذاب در این بستر ایجاد کردند.

خانم عباسی ندوشن افزود: بیش از ۲۰ نفر از خواهران طلبه در سطح استانی و ملی با حضور در دوره های مهارتی فضای مجازی گواهی لازم را دریافت کرده اند و بلافاصله گردان سایبری طلاب هرمزگان شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در زمینه تبلیغ و ترویج مسائل دینی هم بانوان طلبه در فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کردند که از این گردان تعدادی نیز در زمینه آموزش و تولید محتوای کانال سفیران هنر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور همکاری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =