کشتی فرنگی

دارنده ۲ مدال برنز پیکارهای جهانی کشتی فرنگی گفت: در چند وزن شانس مدال المپیکی داریم و محمدعلی گرایی همچنان می‌تواند برای ایران افتخارآفرینی کند.

به گزارش پیام خانواده  سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم کشتی فرنگی کشورمان با هدایت حسن رنگرز توانست با کسب ۴ نشان طلا، سه نقره و ۲ برنز و ۲۰۰ امتیاز مقتدرانه به قهرمانی آسیا برسند.

حبیب الله اخلاقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: برخی از فرنگی‌کاران در رقابت‌های قهرمانی آسیا سطح و توان خود را به خوبی به نمایش گذاشتند و به طور قطع کسب مدال طلا می‌تواند تاثیر به سزایی در جایگاه آنان در رنکینگ جهانی داشته باشد.

دارنده ۲ نشان برنز جهانی کشتی فرنگی همچنین در خصوص عملکرد شاگردان رنگرز در قرقیزستان، گفت: با توجه به شناختی که به عنوان شاگرد و همکار در کنار رنگرز داشتم، او به همراه کادر خود برای موفقیت تیم شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا نتایج قابل قبولی بدست آید. رنگرز از لحاظ فنی، تحصیلات و تجربه یکی از بزرگان کشتی فرنگی کشورمان محسوب می‌شود که توانسته با درایت خود در ۲ سال اخیر موفقیت زیادی را برای کشورمان رقم بزند. سقف آرزوی ورزشکار رسیدن به خوش‌رنگ‌ترین مدال در المپیک است که امیدوارم کاروان کشتی بتواند در پاریس سطح انتظارات را برآورده کند.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون این راهم گفت: کسب مدال در المپیک با توجه به حساسیت این بازی‌ها همیشه غیر قابل پیش‌بینی است، ولی با توجه به اینکه فرنگی‌کاران توانستند در این مسابقات موفق عمل کردند، در سه وزن ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شانس بیشتری برای کسب مدال در المپیک داریم.

اخلاقی ادامه داد: با توجه به اینکه رنگرز مدت زیادی در تیم‌ ملی فعالیت دارد از شرایط ملی‌پوشان از جمله محمدرضا و محمدعلی گرایی، محمدهادی ساروی، امین میرزازاده و سایر نفرات اطلاعات کامل دارد و خوشبین هستیم که این نفرات بتوانند در پاریس به موفقیت برسند. یکی از مهم‌ترین توقعات ما کسب سهمیه المپیک توسط امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مهمدی در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم است تا تیم کاملی عازم المپیک شود.

وی همچنین در خصوص عملکرد سعید اسماعیلی در قهرمانی آسیا نیز گفت: این فرنگی‌کار در وزن ۶۷ کیلوگرم با اقتدار کامل به نشان طلا رسید. او در ۲ سال اخیر نشان داده یک استعداد و پدیده خوب در این وزن المپیکی به حساب ‌می‌آید و نباید به سادگی از روی نام او عبور کرد چرا که بودن اسماعیلی و محمدرضا گرایی به عنوان نقطه قوت ما محسوب می‌شود که در این وزن سالیان متمادی ما را به موفقیت‌ می‌رسانند.

دارنده ۲ نشان برنز جهانی کشتی فرنگی در خصوص عملکرد وزن ۷۷ کیلوگرم در قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: امیر عبدی نماینده کشورمان در این وزن بود، او با توجه به جوانی، نیازمند کسب تجربه بیشتر است و می‌توان به‌آینده او بیشتر امیدوار بود. در این وزن محمدعلی گرایی به عنوان یک فرنگی‌کار با تجربه که ۳ برنز جهان را در کارنامه دارد، می‌تواند به تیم ملی کمک کند. نمی‌توان از نام محمدعلی گرایی به آسانی عبور کرد بلکه بعد از کسب سهمیه المپیک او نیز باید با صلاحدید کادر فنی، وارد چرخه انتخابی شود.

اخلاقی در خصوص ضعف فنی ملی‌پوشان به خصوص دفاع در خاک، توضیح داد: البته یکی از نقاط قوت ما در قهرمانی آسیا کسب امتیازهای متعدد از این بخش بود که نفرات ما توانستند رقبای خود را شکست دهند. اما این موضوع نیازمند تمرین و ممارست است چرا که طبق بررسی انسیتو کشتی پیچیدگی در شیوه اجراها و مسائل فنی وجود دارد که در آینده، کشتی دنیا به این سمت خواهد رفت تا در خاک‌ها امتیاز بیشتری بدست آید.

مدیرفنی کشتی فرنگی استان تهران همچنین به برنامه‌های این هیات اشاره کرد و ادامه داد: امسال شاهد برگزاری رویدادهای مختلفی خواهیم بود که فروردین و اردیبهشتی سنگینی را در پیش روی ما قرار داده است. در جام شاهد به میزبانی مریوان ۲۴ کشتی‌گیر به همراه سه مربی، در جام صفوی در استان اردبیل ۲۵ کشتی‌گیر، جام تختی اهواز نیز ۱۵ فرنگی‌کار تهرانی شرکت خواهند داشت.

اخلاقی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌های ما در رده خردسالان و نونهالان برگزاری رقابت‌های بین‌المللی با حضور ۵ تا ۶ کشور در سالن شهدای هفتم تیر است که با توجه به در پیش بودن امتحانات دانش آموزان در خردادماه هنوز جمع بندی نهایی آن صورت نگرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =