کد خبر: 13224
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دانش‌بنیان‌ها

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به هر شرکت‌ دانش‌بنیانی که یک ایثارگر را در بخش موثری به کار بگیرد، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  عادل مهری ورنیاب در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان به واسطه استخدام یک ایثارگر که نقش موثری در آن شرکت داشته باشد، می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند، اظهار داشت: این موضوع مورد استقبال پارک های علم و فناوری قرار گرفته است چون شرکت هایی زیر مجموعه این پارک ها قرار دارد که می‌خواهند به آنها خدمات ارائه دهند اما امکانش وجود ندارد به همین دلیل ایثارگران را استخدام می‌کنند تا بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت برای شرکت های خود بهره مند شوند.

وی افزود: علاوه بر بهره مند شدن شرکت های دانش بنیان از تسهیلات ارزان قیمت، بنیاد شهید بخشی از بیمه بیکاری را پرداخت می کند.

مهری ورنیاب ادامه داد: برای حمایت از استارتاپ‌ها با همه پارک‌های علم و فناوری و جهادهای دانشگاهی در استان ها برای برگزاری دوره های توانمندسازی تفاهم‌نامه امضا کردیم تا متقاضیان ایثارگر بتوانند از دوره های آموزشی و مشاوره بهره مند شوند.

وی در مورد میزان تسهیلات هم گفت: ارائه تسهیلات بر عهده صندوق اشتغال و کارآفرینی است، وقتی افراد به تولید اولیه محصول برسند به این صندوق معرفی می شوند؛ با تعاملی که بانک دی با صندوق اشتغال دارد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کارگاه، کارخانه و ساخت محصول اولیه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

شناسایی ۱۲۰۰ طرح استارتاپی

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه وظیفه ما در مرکز دانش پژوهان شناسایی، پرورش و معرفی افراد به شرکت و واحدهای اعتباری و سرمایه گذار است، اظهار داشت: یکهزار و ۲۰۰ طرح استارت آپی شناسایی و معرفی کردیم که در سطوح مختلف فناورانه با مشاوره بتوانند ارتقای سطح فناوری داشته باشند.

مهری ورنیاب با بیان اینکه مقالات مختلف را حتی اگر در حوزه ایثار و شهادت نباشند مورد تشویق قرار می دهیم، افزود: از هزار و ۲۰۰ استارتاپ که شناسایی شدند، حدود ۴۰۰ مورد در بستر آموزش قرار گرفتند، برخی نیاز به آموزش نداشتند و تعدادی در سطح فناوری بالا قرار گرفتند. حدود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در آستانه دریافت تسهیلات هستند، قرار شد یک دوره آموزش برای دریافت تسهیلات برای این افراد برگزار شود تا بتوانند سرمایه مورد نظر خو د را جذب کنند.

مهری ورنیاب گفت: پارک‌های علم و فناوری وظیفه دارند طرح های استارتاپ را از سطح سه یا چهار تحت حمایت قرار دهند تا به محصول های مورد نظر دست یابند، ما تلاش کردیم پارک‌های علم و فناوری ایثارگران را از سطح یک؛ یعنی ایده زیر چتر حمایتی خود قرار دهند

۴۷ محصول در حال ثبت و اخذ مجوز

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: حدود ۴۷ محصول دانش بنیان در زمینه های مختلف نظیر سلامت، گردشگری، آی‌تی و بانکداری در حال ثبت و اخذ مجوز هستند.

مهری ورنیاب افزود: سال بعد با همکاری وزارت علوم، پارک های علم و فناوری و جهاد دانشگاهی، رویداد و مسابقاتی که همه ساله به صورت استانی و کشوری برگزار میشد را به صورت موضوع محور برگزار می کنیم و هر استان که در یک موضوع خاص توانمند باشد به عنوان استان متمرکز برای برگزاری رویدادهای کشور معرفی می‌شود.

بازدید راویان پیشرفت از دستاوردهای راهبردی/ توانمندسازی دانش پژوهان

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اعضای دانش پژوهان در سه سطح پیشتاز، سرآمد و نخبه تقسیم می شوند، ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده ایم که کلاس‌ها و دوره های آموزشی را برای توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش پژوهان برگزار کنیم تا اگر فردی سرآمد است شرایط نخبگی را کسب کند.

مهری ورنیاب توضیح داد: بازدیدهای راویان پیشرفت نیز در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» و صحبت های رئیس جمهوری انجام می شود، افراد مورد نظر از بین اعضای هیات علمی و کسانی که نفوذ اجتماعی خوبی دارند برای این بازدیدها انتخاب می شوند و در غالب راویان پیشرفت با هماهنگی ستاد کل نیروهای مصلح از دستاوردهای راهبردی و طبقه بندی نظامی و غیرنظامی بازدید می کنند تا تبیین‌گر و سفیران مناسبی برای تبیین دستاوردهای کشور باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =