متقی فر

پیام خانواده-مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از صدور بیش از ۳۶۰ مجوز مرکز مشاوره در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های این معاونت در حوزه ترویج و تسهیل ازدواج جوانان است.

به گزارش پیام خانواده؛ حجت الاسلام مهدی متقی فر طی گفتگویی اظهارداشت: در این راستا بحث صدور مجوز مراکز همسان گزینی و واسطه‌گری ازدواج است که طبق تبصره ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این مراکز مجوز دریافت می کنند.

متقی‌فر، یکی از مسأله های جوانان را پیدا کردن گزینه مناسب برای ازدواج عنوان کرد و گفت: در این حوزه از ابتدای ۱۴۰۱، صدور مجوز اتفاق افتاده و ۱۲۰ مرکز همسان‌گزینی در سراسر کشور ایجاد شد و دوم و سوم اسفند ماه در راستای هم افزایی و تجربه نگاری حوزه واسطه گری، میزبان همه این مراکز در تهران هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه معاونت جوانان که متولی صدور مجوز مراکز مشاوره نیز هست، اظهار داشت: مشاوره پیش از ازدواج و پس از ازدواج مورد تاکید رئیس جمهور هم بوده است و این معاونت جوانان متولی صدور مجوز است.

وی تاکید کرد: در دو سال اخیر بیش از ۳۶۰ مجوز مرکز مشاوره را صادر کردیم و در حال حاضر شاهد فعالیت ۷۶۰ مرکز مشاوره در سراسر کشور هستیم به ویژه در شهرستان های محروم، در راستای کیفیت بخشی به ازدواج جوانان هستیم.

متقی فر ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت سیزدهم، حداقل در تمامی شهرستان ها مرکز مشاوره داشته باشیم و گفت: اکنون تمرکز ما بیشتر در مراکز استانها است و در این دو سال تلاش کردیم تا از تمرکز مراکز استانها خارج شویم و با همکاری دستگاه‌های دیگر کمک کنیم واین اتفاق در شهرستان های دیگر هم بیفتد.

وی تاکید کرد: در حوزه آموزش پیش از ازدواج نیز سال گذشته بیش از ۱۰ هزار کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برگزاری کردیم که امسال بنا است ابن تعداد آموزش را افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =